Taskforce QRS Utrecht

Taskforce QRS Utrecht (voluit Stichting Qualitative Resuscitation by Students) heeft als doel om een groot gedeelte van de middelbare scholieren in de provincie Utrecht te leren reanimeren en gaat daarvoor overdag naar scholen toe. Daarnaast geven we 's avonds reanimatiecursussen aan particulieren, waarvoor je je hier dus kunt opgeven.

Onze reanimatie instructeurs zijn allen student geneeskunde of arts. Aangezien al onze instructeurs op vrijwillige basis lesgeven, gaat het merendeel van de bijdrage voor de cursus naar de onkosten voor de reanimatielessen op middelbare scholen.

De lesmethode is volgens de Nederlandse Reanimatieraad, waarbij we dus ook aandacht besteden aan de AED, de stabiele zijligging en het handelen bij verslikking/verstikking. Daarnaast besteden wij aandacht aan de communicatie tijdens een reanimatie, moderne hulpmiddelen en andere zaken waar je als hulpverlener van tevoren rekening mee moet houden. Bovendien proberen wij onze reanimatiecursus met filmpjes en ander aanvullend beeldmateriaal extra levendig te maken. Hierbij houden we te allen tijde rekening met eventuele cursisten die eerder een reanimatie hebben meegemaakt.

We sturen de presentatie na afloop van de cursus toe, zodat iedereen ook de filmpjes die niet zijn getoond later kan bekijken. Na afloop van de cursus ontvangt iedere deelnemer een factuur, omdat je bij veel zorgverzekeraars de cursuskosten kunt declareren.

Wanneer je je inschrijft voor een cursus via dit platform, dan reserveren we een plek voor je en ben je dus gegarandeerd welkom. De belangrijkste informatie staat op de inschrijfpagina. Ongeveer een week van tevoren ontvang je nadere details. Als je je ruim van tevoren opgeeft, dan kan daar dus enige tijd tussen zitten.

Kijk voor meer informatie en een overzicht van alle data op:

Beschikbare cursussen

scroll onderstaande tabel om meer te zien
WanneerLocatieType cursusPrijs
24 okt 2017 - 18:00Utrecht, UMC UtrechtBasiscursus€ 30,00Aanmelden