Crowdfunding persbericht

De crowdfunding campagne die de Hartstichting in samenwerking met een aantal talentvolle onderzoekers eerder dit jaar startte, heeft ruim € 165.000,- opgeleverd. De Hartstichting verdubbelt het opgehaalde bedrag tot ruim € 330.000,-. Hiermee wordt de komende jaren onderzoek gedaan om het risico op hart- en vaatziekten te verkleinen.

De afgelopen 2 maanden kon het publiek een bijdrage leveren aan 5 verschillende, innovatieve onderzoeken naar hart- en vaatziekten. Met deze aanpak wil de Hartstichting, in nauwe samenwerking met onderzoekers, wetenschappelijke doorbraken realiseren waar de samenleving behoefte aan heeft én die grote impact hebben op het leven van mensen met hart- en vaatproblemen en hun naasten.

Vijf unieke onderzoeken

Door een bedrag te doneren via een speciaal ontwikkeld platform, ontvingen de donateurs als tegenpresentatie een mooie beloning, zoals een rondleiding door het lab of een uniek college. De Hartstichting zorgde – naast de ontwikkeling van het platform – voor training en  begeleiding van de onderzoekers. Ook benaderde zij haar achterban om donaties te werven. De volgende onderzoekers kunnen met het geld dat ze hebben opgehaald starten met hun eigen onderzoek:

1. dr. Jessica van Setten (UMC Utrecht)
    Een betere match tussen donorhart en ontvanger
  2. dr. Mark Schuuring (AMC Amsterdam)
    Sneller zekerheid over je hart
  3. dr. Anouk Schrantee (AMC Amsterdam)
    Kan stress een hartstilstand veroorzaken?
  4. dr. Yaël Nossent (LUMC Leiden)
    Een veilig en snel  medicijn bij een beroerte
  5. dr. Jeanine Roeters van Lennep (Erasmus MC Rotterdam)
    Heeft de vrouwelijke cyclus invloed op hartklachten?

Alle 5 de onderzoekers hebben binnen de 2 maanden hun doelbedrag behaald, waardoor ze binnenkort hun onderzoek kunnen gaan starten. De looptijd van deze onderzoeken is 2 jaar. De onderzoekers zullen zelf hun donateurs op de hoogte houden van de vorderingen van hun onderzoek.

Meer over de 5 onderzoeken

Deel via: