Stichting Promotie Anthurium is partner van de Hartstichting. Sinds 2014 halen zij geld op voor de Hartstichting met ludieke acties en de verkoop van anthuriums. 

Vanzelfsprekende samenwerking

Claudia Broch verzorgt de promotiewerkzaamheden van de Stichting Promotie Anthurium.

Claudia vertelt: “Anthuriumkwekers zetten zich al grootschalig in voor milieuvriendelijke teelt. Een goed doel steunen was voor hen een logische volgende stap. Bijna vanzelfsprekend viel de keuze op samenwerking met de Hartstichting.

Het hartvormige, helderrode blad van deze langbloeiende snijbloem en kamerplant heeft namelijk veel overeenkomsten met het menselijke hart. Daarnaast zorgt de anthurium voor zuivere lucht door haar unieke luchtfilterende eigenschappen.

Ik ben dan ook trots om als anthurium-ambassadeur namens de kwekers dit goede doel te ondersteunen en zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.”

Claudia Broch: Het hartvormige blad van de anthurium heeft veel overeenkomsten met het menselijke hart.

Ruim 29.000 euro voor de Hartstichting in 2016

In 2016 waren de pot- en snij-anthuriums met het Hartstichtingslabel de hele maand september verkrijgbaar bij onder meer tuincentra, bloemisten en supermarkten. Een deel van de opbrengst was bestemd voor de Nederlandse en Duitse Hartstichting.

We zijn dan ook heel trots op het eindresultaat: ruim 29.000 euro.

Floris Italianer, directeur Nederlandse Hartstichting en Martin Vestweber, directeur Duitse Hartstichting ontvangen een geldbedrag van respectievelijk € 15.635,- euro en € 13.485,-.

Lees ook het nieuwsbericht

Groot hart in het HagaZiekenhuis

Op 12 september werd er een groot hart van anthuriums in de hal van het HagaZiekenhuis in Den Haag gemaakt. Elke patiënt of bezoeker die een donatie deed kreeg een hartvormige plant. In totaal is hiermee ruim € 2.200,- ingezameld voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Hart4 web
Hart36 web
Image3

Acties in 2014 en 2015

In 2014 hing aan 120.000 potanthuriums een speciaal label met de oproep om een anthurium te kopen en zo de Hartstichting te steunen. Dit bracht 12.000 euro op.

Ook in 2015 ging per verkochte plant een bijdrage naar de Hartstichting. De potanthuriums waren onder meer verkrijgbaar bij Nederlandse en Duitse supermarkten en winkels. De actie werd op gang gebracht via een mediacampagne. De actie leverde 26.000 euro op.

Hartsverhaal anthuriumkweker

Kees was een succesvol kweker van anthuriums toen hij te maken kreeg met hartritmestoornissen. Inmiddels is hij met pensioen en heeft hij dankzij goede behandelingen geen last meer van zijn hart. 

 

Meer informatie

Bekijk de website van Stichting Promotie Anthurium 

Deel deze pagina

Kees

Als voormalig kweker én hartpatiënt ben ik erg blij dat de actie met de anthuriums zo'n groot succes is!