Vanzelfsprekende samenwerking

Claudia (Marketing manager, Stichting Promotie Anthurium) vertelt: “Anthuriumkwekers zetten zich al grootschalig in voor milieuvriendelijke teelt. Een goed doel steunen was voor hen een logische volgende stap. Bijna vanzelfsprekend viel de keuze op samenwerking met de Hartstichting.

Ik ben trots om als anthurium-ambassadeur namens de kwekers dit goede doel te ondersteunen en zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.”

Acties in 2017

In de maand september is een deel van de verkoop van deze hartvormige plant bestemd voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. De plant is verkrijgbaar bij Dekamarkt, Hoogvliet en Groenrijk. Je herkent de anthuriums aan het Hartstichting-logo op de verpakking.

Kom ook in actie als bedrijf

Wil jij ook in actie komen voor de Hartstichting? Steun als bedrijf de Hartstichting. Dat kan door een gift te doen, maar ook door een project te steunen of een sponsoractie te houden. Er zijn vele mogelijkheden.

> Lees meer over de mogelijkheden

Hart4 web
Hart36 web
Image3

Acties voorgaande jaren

In 2014 hing aan 120.000 potanthuriums een speciaal label met de oproep om een anthurium te kopen en zo de Hartstichting te steunen. Dit bracht 12.000 euro op!

Ook in 2015 ging per verkochte plant een bijdrage naar de Hartstichting. De potanthuriums waren onder meer verkrijgbaar bij Nederlandse en Duitse supermarkten en winkels. De actie werd op gang gebracht via een mediacampagne. De actie leverde maar liefst 26.000 euro op.

In 2016 waren de pot- en snij-anthuriums met het Hartstichtingslabel de hele maand september verkrijgbaar bij onder meer tuincentra, bloemisten en supermarkten. Een deel van de opbrengst was bestemd voor de Nederlandse en Duitse Hartstichting. We zijn dan ook heel trots op het eindresultaat: ruim 29.000 euro.

Op 12 september 2016 werd er een groot hart van anthuriums in de hal van het HagaZiekenhuis in Den Haag gemaakt. Elke patiënt of bezoeker die een donatie deed kreeg een hartvormige plant. In totaal is hiermee ruim € 2.200,- ingezameld voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Hartsverhaal anthuriumkweker

Kees was een succesvol kweker van anthuriums toen hij te maken kreeg met hartritmestoornissen. Inmiddels is hij met pensioen en heeft hij dankzij goede behandelingen geen last meer van zijn hart.

Bekijk de website van Stichting Promotie Anthurium.

Kees

Als voormalig kweker én hartpatiënt ben ik erg blij dat de actie met de anthuriums zo'n groot succes is!