Stel direct je vraag
Naar content

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

26 resultaten voor ''

Betere afspraken nodig over het gezonder maken van voedingsmiddelen

Betere afspraken nodig over het gezonder maken van voedingsmiddelen

De Hartstichting bood vandaag een petitie aan in de Tweede Kamer. Zij vindt dat de Voedingsindustrie en het ministerie van VWS te kleine stappen zetten om voedingsmiddelen gezonder te maken.

Afvallen door een goed eet- en beweegplan

Afvallen door een goed eet- en beweegplan

Wij geven je graag tips om af te vallen en op gewicht te blijven. Maak vandaag nog een eet- en beweegplan en ga voor een gezond gewicht.

Te kleine stappen in zout- en suikervermindering

Te kleine stappen in zout- en suikervermindering

Het RIVM constateert dat er nog steeds teveel suiker en zout in voeding zit. De overheid zou stappen moeten nemen op het gebied van productverbetering.

Stevigere aanpak nodig voor minder zout, verzadigd vet en suiker in voeding

Stevigere aanpak nodig voor minder zout, verzadigd vet en suiker in voeding

Er is een stevigere aanpak nodig om voedingsmiddelen gezonder te maken, concluderen meerdere organisaties.

Nieuw systeem voor kleurcodes op etiketten

Nieuw systeem voor kleurcodes op etiketten

Vandaag maakten 6 voedingsfabrikanten bekend dat zij een kleurcodering willen toepassen op de verpakkingen van voeding.

Blog: stop met kindermarketing ongezonde voeding

Blog: stop met kindermarketing ongezonde voeding

Oproep aan leveranciers van voedingsmiddelen: stop met kindermarketing van ongezonde voedingsmiddelen.

Nederland schiet tekort in regelgeving kindermarketing

Nederland schiet tekort in regelgeving kindermarketing

Onderzoek bij leveranciers toont aan dat strengere regels nodig zijn.

Zout eten

Zout eten

Zout is onder andere nodig voor een goede vochtbalans, het prikkelen van zenuwen en het samentrekken van spieren. Te veel zout kan leiden tot een hoge bloeddruk, een risicofactor voor hart- en vaatziekten.

Alcohol

Alcohol

Matig alcoholgebruik verlaagt de kans op hart- en vaatziekten, maar verhoogt het risico op borstkanker. Drink maximaal 1 glas alcohol per dag.

Vezels

Vezels

Vezels zijn gezond. Je vindt ze vooral in volkorenproducten, groenten, fruit, peulvruchten en noten. Lees hoe je voldoende vezels binnenkrijgt.