Stel direct je vraag
Naar content

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

68 resultaten voor ''

Suiker

Suiker

Suiker geeft smaak aan eten en het geeft je energie. Te veel suiker kan bijdragen aan het ontstaan van overgewicht en diabetes type 2 (suikerziekte). Lees meer.

Persoonlijke Gezondheidscheck

Persoonlijke Gezondheidscheck

Gezond leven verlaagt je risico op hart- en vaatziekten. Met de Persoonlijke Gezondheidscheck krijg je een advies op maat. Doe de test en ga aan de slag.

Stoppen met roken

Stoppen met roken

Roken verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. In Nederland zijn 3,6 miljoen rokers. Stoppen met roken heeft altijd zin. Bekijk de tips om te stoppen.

Gezond leven voor kinderen

Gezond leven voor kinderen

Een kind dat gezond eet en genoeg beweegt heeft later minder kans op hart- of vaatziekten. Lees meer over kinderen, gezond eten en genoeg bewegen.

BMI berekenen

BMI berekenen

Wil je weten of je een gezond gewicht hebt? Bereken eenvoudig en snel je BMI en krijg advies op basis van je uitkomst.

Nieuw onderzoek naar volhouden gezonde leefstijl

Nieuw onderzoek naar volhouden gezonde leefstijl

De Hartstichting steunt onderzoekers om 3 toegankelijke en bewezen effectieve manieren te vinden om een gezonde leefstijl vol te houden.

Hoeveel bewegen?

Hoeveel bewegen?

Hoeveel bewegen voor een goede conditie van je hart en de bloedvaten? Bekijk de normen voor bewegen van de Gezondheidsraad.

Bewegen op jouw manier

Bewegen op jouw manier

Bewegen is gezond. Kies voor een sport of beweegvorm die bij je past om het langere tijd vol te houden.

Ken je waarden

Ken je waarden

Weet jij hoe je je hart sterk houdt? Belangrijke waarden om in de gaten te houden zijn je bloeddruk, cholesterol, bloedsuiker en je BMI. Lees meer over deze getallen.

Afvallen door eiwit dat bruin vet activeert

Afvallen door eiwit dat bruin vet activeert

Onderzoekers van het LUMC hebben met steun van de Hartstichting ontdekt dat een eiwit in bruin vet cellen kan activeren om vet te verbranden.