Hartstichting.nl wordt geladen
  • Een illustratie van een collectebus

50.000 collectanten

• Een illustratie over donateurs

500.000 donateurs

• Een illustratie van een onderzoeker

1.000 onderzoekers

Collectanten

Elk jaar in april gaan er zo'n 40.000 collectanten op pad. De organisatie hiervan wordt gedaan door lokale vrijwilligers. Zij bellen collectanten, delen hun wijk in en zetten de bussen in elkaar. Een enorme klus waar we hen heel dankbaar voor zijn.

Donateurs

We krijgen geen subsidie van de overheid. Daarom zijn we heel blij met de ruim 500.000 donateurs die het werk van de Hartstichting een warm hart toedragen met een gift. Hiermee kunnen we veel belangrijk onderzoek doen en al onze andere activiteiten mogelijk maken

Onderzoekers

Er zijn ruim 1.000 onderzoekers die onderzoek doen met geld van de Hartstichting. Ze werken p landelijk én internationaal met elkaar samen. Alleen zo kunnen de resultaten zo snel mogelijk in de praktijk toegepast worden.

Deelnemers aan events

Er doen elk jaar veel mensen mee aan onze evenementen. Door zich te laten sponsoren door vrienden en familie halen ze geld op om de Hartstichting te steunen. Het hele jaar door kun je je wagen aan sportieve uitdagingen: wandelen, fietsen of kitesurfen. Door corona kon veel niet doorgaan in 2020. Wel is er toen een heel leuk evenenment bij gekomen: de Hartstocht! Dit start en eindigt bij je voordeur en is 100% coronaproof.

Een deelnemer van Cycle bekijkt haar route

Burgerhulpverleners en buurtAED's

Bij een hartstilstand is de juiste hulp binnen 6 minuten van levensbelang. Een ambulance is er vaak pas na 8 tot 10 minuten. Door een landelijk oproepsysteem via 112 komen burgerhulpverleners uit de buurt in actie en halen een AED op. Alle burgerhulpverleners en m

Samenwerkingspartners

Samen bereik je meer. We werken samen met veel bedrijven en organisaties. Zo is Menzis een belangrijke partner die helpt om 100.000 mensen met een hoge bloeddruk op te sporen of werken we samen met andere gezondheidsfondsen in de Alliantie Nederland Rookvrij. Ook vele MKB-ers steunen ons werk en motiveren werknemers hun hart gezond te houden.