Met jouw donatie steun je het werk van de Hartstichting. Je draagt bij aan wetenschappelijk onderzoek, voorlichting over hart- en vaatziekten en ondersteuning aan patiënten.

Wetenschappelijk onderzoek

We hebben een flink aantal projecten gerealiseerd. Meer over onze successen vind je terug in het jaarverslag.

> Bekijk ons jaarverslag

De Hartstichting is in het bezit van het CBF-Keur. Dit betekent dat minstens 75% van de donaties naar ons hoofddoel 'de strijd tegen hart- en vaatziekten' gaat: wetenschappelijk onderzoek, voorlichting, preventie en patiëntenzorg. De Hartstichting investeert jaarlijks miljoenen euro's in grootschalig onderzoek naar hart- en vaatziekten.

> Meer over wetenschappelijk onderzoek

Reanimatie

De Hartstichting wil heel Nederland als 6-Minutenzone. De 6-Minutenzone is een gebied waar het mogelijk is om binnen 6 minuten alle handelingen uit te voeren die nodig zijn bij een hartstilstand: 112 bellen, reanimeren en het inzetten van een AED.

De Hartstichting biedt tegen lage kosten goede reanimatiecursussen aan. Dit gebeurt in samenwerking met Reanimatiepartners in het hele land. Samen met deze partners richten we lokale 6-Minutenzones in, inclusief een oproepsysteem voor burgerhulpverleners.

> Meer over reanimatiecursussen

> Meer over het burgerhulpverlener oproepsysteem

Reanimatie App

Met de Reanimatie App kunnen mensen die een reanimatiecursus hebben gedaan hun kennis opfrissen. De Reanimatie App geeft in beeld en geluid aan wat iemand moet doen bij een hartstilstand.

> Meer over de Reanimatie App

Gezonde toekomst voor de jeugd

De lesmethode Lekker Fit! leert kinderen op de basisschool om gezonde keuzes te maken.

Vrouwen en hart- en vaatziekten

In Nederland overlijdt 1 op de 4 vrouwen aan hart- en vaatziekten. In september is er jaarlijks een actiemaand voor het vrouwenhart. Er is meer onderzoek nodig naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

> Meer over vrouwen en hart- en vaatziekten

De Harteraad

De positie van patiënten versterken is een belangrijk doel van de Hartstichting. We willen dat patiënten een zo normaal mogelijk leven leiden en een betere positie krijgen in de zorg. Daarom is er de patiëntenvereniging De Harteraad. De Harteraad organiseert activiteiten voor en door patiënten, zoals voorlichtingsbijeenkomsten, bijeenkomsten voor lotgenotencontact en vakanties voor jonge mensen met een hartaandoening.

> Meer over De Harteraad

Stel je vraag aan onze voorlichters

• Chat via de chatknop onder in beeld (10.00 tot 16.30 uur)
  • Bel met een voorlichter: 0900 3000 300 (9.00 - 13.00 uur)