Stichting Promotie Anthurium

Stichting Promotie Anthurium is partner van de Hartstichting. Sinds 2014 halen de kwekers in de maand september mooie geldbedragen op voor de Hartstichting. Dit doen ze met ludieke acties en de verkoop van anthuriums. Ook in september 2018 is er weer een speciale actie.

Actie in 2018

In september 2018 zijn er anthuriums te koop in speciale Hartstichtingsverpakking. Diverse supermarkten, tuincentra, bouwmarkten en bloemisten doen mee. Zo kun je de actieplanten dit jaar kopen bij onder andere Ranzijn, Poiesz, Dekamarkt en Hoogvliet.

Van elke verkochte anthurium gaat € 1 naar de Hartstichting. Met de opbrengst willen we ervoor zorgen dat er in meer buurten in Nederland een AED komt te hangen.

Acties voorgaande jaren

• In 2014 hing aan 120.000 potanthuriums een speciaal label met de oproep om een anthurium te kopen en zo de Hartstichting te steunen. Dit bracht € 12.000 euro op.

• Ook in 2015 ging per verkochte plant een bijdrage naar de Hartstichting. De potanthuriums waren onder meer verkrijgbaar bij Nederlandse en Duitse supermarkten en winkels. De actie werd op gang gebracht via een mediacampagne. De actie leverde maar liefst € 26.000,- op.

• In 2016 waren de pot- en snij-anthuriums met het Hartstichtingslabel de hele maand september verkrijgbaar bij onder meer tuincentra, bloemisten en supermarkten. Een deel van de opbrengst was bestemd voor de Nederlandse en Duitse Hartstichting. We zijn dan ook heel trots op het eindresultaat: ruim € 29.000,-.

• ​In september 2017 was een deel van de verkoop van deze hartvormige plant bestemd voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.  Ook waren er acties in ziekenhuizen waar men na het doen van een donatie een mooie plant kreeg. Met de actie hebben de anthuriumkwekers- en veredelaars € 15.605,- ingezameld.

> Lees het nieuwsbericht

Marco van der Goes is anthuriumkweker en collectant van de Hartstichting:

"Elk jaar doe ik mijn uiterste best om zoveel mogelijk actieplanten te verkopen in september. En dat lukt tot nu toe heel goed. Dus natuurlijk ga ik er ook dit jaar weer voor een topopbrengst. In collecteweek in april loop ik altijd met de collectebus langs de deuren. Dat doe ik in mijn eigen wijk, gezellig met de kinderen."

"De opbrengst van de collecte in 2018 en ook die van de anthuriumactie gaat naar meer AED's in Nederland. Een heel goed initiatief. Hoe sneller je een AED kunt inzetten bij een hartstilstand, hoe groter de overlevingskans."

Succesvolle samenwerking

Claudia (Marketing manager, Stichting Promotie Anthurium) vertelt: “Anthuriumkwekers dragen graag bij aan een betere en gezondere maatschappij. Vanuit hun vakgebied zetten ze zich al in voor milieuvriendelijke teelt. Een goed doel steunen was voor hen een logische volgende stap. Bijna vanzelfsprekend viel de keuze op de samenwerking met de Hartstichting. Ik ben er trots op dat we elk jaar weer een mooi bedrag ophalen."

> Lees meer op de actie-site van de Stichting Promotie Anthuriums

Kom ook in actie met je bedrijf

Je kunt de Hartstichting natuurlijk altijd steunen met een donatie. Maar hoe leuk is het om met het hele bedrijf of branche je in te zetten voor de Hartstichting? Dat kan door met een bedrijfsteam mee te doen aan een bestaand sportief evenement, het zelf opzetten van een sponsoractie of een ludieke actie rondom een van je producten. Er zijn vele mogelijkheden!

Zamel met jouw buren geld in voor een BuurtAED

Samenwerkingspartners

Samenwerken met de Hartstichting

Wil jouw bedrijf zich inzetten voor de Hartstichting? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.