Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Het hart is de motor van het leven. Wij willen dat iedereen het maximale uit het leven kan halen.

Meer fondsen en meer beweging

We werken aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden of weer sterk te maken. We doen dit samen met vrijwilligers, onderzoekers, donateurs, zorgprofessionals en bedrijven. Meer dan voorheen staat de oplossing centraal. We creëren een grotere betrokkenheid zodat iedereen beseft dat de strijd tegen hart- en vaatziekten heel hard nodig is en daar graag aan wil bijdragen. Zo komen we sneller bij ons doel: hart- en vaatziekten verslaan.

Samen strijden om hart- en vaatziekten te verslaan.

De situatie

Bijdragen zijn nodig om ons doel te bereiken.

Speerpunt

Meer fondsen en meer beweging.

Doelstellingen 2017

• Inkomsten: € 49,2 miljoen; gemiddelde inkomstengroei: 7,2% per jaar
    • Opbrengst van € 3,9 miljoen uit acties en events

Online resultaten

We zijn trots op:

• 5.296.942 unieke bezoekers op de website
    • 92.301 Facebookfans voor Hartstichting
    • 129.002 Facebookfans voor Dress Red Day
    • 15.516 volgers op Twitter
    • 5.067 volgers op LinkedIn
    • 2.400 Volgers op Instagram

Activiteiten in 2017

In 2017 lanceerden we onze nieuwe corporate campagne ‘De Bloeddruppel’ om geld in te zamelen voor onderzoek naar signaalstofjes in het bloed. We gaven een vervolg aan de campagne ‘Mond, Spraak, Arm. Beroertealarm! en we hadden de vrouwencampagne om geld op te halen en aandacht te vragen voor hartaandoeningen bij vrouwen. Ook de campagne voor het werven van burgerhulpverleners werd voortgezet. Daarnaast boorden we nieuwe fondsenwervende kanalen aan en werkten we met zakelijke partners aan gezamenlijke doelen.

Hartweek

De 50ste collecte van de Hartstichting bracht dit jaar €3.045.052 op. De collecteopbrengst steeg met € 94.623 ten opzichte van 2016. Dankzij de inzet van onze collectevrijwilligers en 50.000 collectanten is er sinds 2008 voor het eerst een stijging. Met de donaties financiert de Hartstichting nieuw onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten. Ook dit jaar was het weer mogelijk om online te doneren én via de online collectebussen op Facebook.

Voorlichting op maat

2017 is het jaar waarin een doelgroep georiënteerde aanpak tot uiting kwam met project ‘Voorlichting op Maat’. Hierbij staat centraal dat de web omgeving van de Hartstichting de diverse doelgroepen verbindt met relevante content en functionaliteiten op basis van:

• de context waarin de doelgroep zich bevindt;
    • de (informatie)behoefte van de doelgroep;
    • de voorkeuren die de doelgroep heeft m.b.t. de beschikbare informatie en functionaliteiten.

Onderdeel van ‘Voorlichting op Maat’ is de Gids op hartstichting.nl. De Gids maakt het mogelijk voor bezoekers om informatie op een laagdrempelige manier te bewaren en te delen, zowel op paginaniveau als ook specifieke content (bijvoorbeeld een onderdeel van een pagina zoals een video). Zodoende biedt de Hartstichting elke doelgroep relevante voorlichting op het juiste moment en de juiste plaats.

Samenwerking met bedrijven

Bedrijven en goede doelen versterken elkaar door elkaars expertise slim in te zetten. Per speerpunt zoeken we een partner met een gemeenschappelijke visie en missie, waardoor we samen meer bereiken. Zo zijn de Hartstichting en ABN AMRO een samenwerking gestart. Het doel: bijdragen aan een rookvrije toekomst en innovaties op zorg stimuleren.
    Ook de samenwerking met Unilever is voortgezet. Door samen te werken versterken we elkaar en willen we zoveel mogelijk mensen bewustmaken van een gezonde leefstijl.
    De samenwerking met Opel & Feyenoord heeft er aan bijgedragen dat we het beoogde aantal van 170.000 geregistreerde burgerhulpverleners hebben behaald. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen in Nederland binnen 6 minuten gereanimeerd kan worden bij een hartstilstand. Ook de Philips Foundation heeft ons geholpen met een laatste eindsprint in de vorm van 4 grote trainings-evenementen in voetbalstadions om mensen te leren reanimeren in het hele land. Deze mensen registreerden zich na de reanimatietraining als burgerhulpverlener.

Daarnaast hebben we in 2017 in samenwerking met de KNVB het project “Speel je Fit” rondom het Womens Euro voetbal toernooi uitgevoerd. Het doel hiervan was om de jeugd in beweging te brengen. We deden dit met behulp van YouTube video’s waarin voetballers en BN-ers coole moves lieten zien met een bal. Deze video’s hebben een enorm bereik behaald, ze zijn bij elkaar ruim 330.000 keer bekeken.

Als Hartstichting zien wij veel toekomst in dergelijke partnerships en kijken we uit naar nog veel meer mooie samenwerkingen.

Acties en evenementen

In oktober 2017 organiseerden we de 11Strandentocht. Met dit wandel- en hardloopevenement heeft de Hartstichting € 120.115 ingezameld. Daarnaast ondersteunden we initiatieven in het land. Een goed voorbeeld is de 2e editie van Hoek tot Helder, een kitesurfmarathon waarbij 100 kiters € 94.000 ophaalden voor de Hartstichting.

Prijzen en nominaties

Prijzen corporate campagne ‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’.

• SAN Award
    • Zilveren Effie
    • Contentmarketing Grand Prix Award

Nominaties:

• Website van het jaar 2017 (categorie goede doelen)

Vooruitblik

De inkomsten willen we laten stijgen naar €54.9 miljoen, met een gemiddelde groei van 4,5%. Met een opbrengst van €4,1 miljoen uit acties en events.

In november 2017 heeft de Hartstichting een nieuw actieplatform gelanceerd waar particulieren en bedrijven in actie kunnen komen voor de Hartstichting. Het platform biedt de mogelijkheid om initiatiefnemers nog beter te ondersteunen bij het organiseren van acties, het werven van deelnemers en het ophalen van sponsorgelden. De website voordehartstichting.nl is de centrale plek waar alle acties & evenementen van de Hartstichting en relevante content op dit gebied te vinden zijn.

Lees het uitgebreide verslag van het speerpunt 'Samen strijden'.

Lees meer over het jaarverslag

Minder sterfte

Minder ziekte

Minder last

Meer kennis

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)