Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Jaarverslag 2017

De Hartstichting strijdt al meer dan 50 jaar tegen hart- en vaatziekten. Dit doen we door hart- en vaatziekten eerder op te sporen en behandelingen te verbeteren. In 2017 hebben we bijzondere resultaten geboekt in de strijd tegen hart- en vaatziekten. Zo zijn we weer een stap dichter bij een toekomst waarin we kunnen voorkomen dat mensen ziek worden.

2017 in het kort

Totale inkomsten

€ 50,0 miljoen

Doelbesteding

€ 0,81 van elke euro

Totale bestedingen

€ 56,1 miljoen

Zo werken wij

Wij zien onszelf als aanjager in de strijd tegen hart- en vaatziekten. We verbinden iedereen die samen met ons hart- en vaatziekten wil verslaan.

Onze principes:

• We doen alles voor, door en met mensen
    • De relatie is gelijkwaardig en gebaseerd op geven en nemen
    • Transparantie staat voorop. We doen ons werk met geld van particulieren, bedrijven en sponsors. Het laten zien van het resultaat vinden wij daarom belangrijk.

Onze speerpunten

Lees per speerpunt onze doelen en resultaten van 2017:

Minder sterfte

Minder ziekte

Minder last

Meer kennis

Samen strijden

Belangrijkste resultaten

Er zijn in 2017:
    • ​170.000 burgerhulpverleners aangemeld bij een oproepsysteem
    • 204 sportverenigingen op weg naar rookvrij
    • 798.944 contactmoment geweest met patiënten en naasten
    • 5 extra investeringen gedaan in de onderzoeksthema's: eerder herkennen van hart- en vaatziekten, hart- en vaatziekten bij vrouwen, betere behandeling van hartfalen en hartritmestoornissen, acute behandeling van beroertes en het langer volhouden van een gezonde leefstijl
    • Verschillende campagnes geweest over onder andere: bewustwording van de ernst van hart- en vaatziekten, fondsenwerving en het herkennen van de signalen bij een beroerte

Onze missie

Onze missie is om hart- en vaatziekten te verslaan!

Onze visie

De Hartstichting staat midden in de samenleving zodat we, samen met alle betrokkenen, hart- en vaatziekten kunnen verslaan.

Onze ambitie

In 2025 zijn er 25% minder vroegtijdige slachtoffers van hart- en vaatziekten.

Downloads

Bekijk het jaarverslag, de volledige jaarrekening en de verantwoordingsverklaring.

We doen het niet alleen

Ook in 2017 konden wij rekenen op de hulp van donateurs, vrijwilligers, patiënten, professionele zorgverleners, wetenschappers, beleidsmakers en leerkrachten. Zij hebben zich samen met ons ingezet om onze doelen te kunnen halen. Zonder de steun van al deze mensen is ons werk niet mogelijk.
    Wij bedanken iedereen die in 2017 heeft bijgedragen om onze doelen te kunnen bereiken. Want alleen samen kunnen wij hart- en vaatziekten verslaan.