Taskforce QRS Groningen bestaat uit een groep enthousiaste studenten met gezondheidsgerelateerde studies uit Groningen die zich inzetten voor een belangrijk doel: het vergroten van de overlevingskans bij een circulatiestilstand. Om dit doel te bereiken leiden wij studenten op tot reanimatie-instructeur. Deze instructeurs geven vervolgens reanimatieonderwijs aan middelbare scholieren en particulieren. We willen het belang van goede reanimatie benadrukken en zo veel mogelijk mensen leren reanimeren: zo maken wij Groningen een hartveilige provincie. Onze cursussen voldoen aan de richtlijnen van de Nederlandse Reanimatieraad en worden altijd door gecertificeerde instructeurs aangeboden. In een cursus leert u adequaat een circulatiestilstand vast te stellen, 112 te alarmeren, borstcompressies en beademingen te geven en de AED te bedienen. Daarnaast komen ook vaardigheden als de stabiele zijligging en het stikken-verslikken protocol aan bod. De cursussen worden gegeven op de medische faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen.

Contactgegevens van deze partner

Cursusaanbod