Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Het nieuwe HartslagNu

De samenvoeging van HartslagNu en HartveiligWonen is een feit. Nederland heeft nu één landelijk oproepsysteem: HartslagNu.

Waarom 1 systeem?

Met 1 systeem:

• borgen we de reanimatie- en AED burgerhulpverlening centraal
    • is het mogelijk om deze vorm van hulpverlening eenduidig te organiseren
    • vergroten we de mogelijkheden om burgerhulpverleners in te zetten

Doel van HartslagNu:

Een grotere kans op overleven bij een hartstilstand.

Rol van de Hartstichting

De Hartstichting zit in het bestuur van HartslagNu, samen met de ambulancediensten en het Rode Kruis. HartstlagNu maakt gebruik van het alarmeringssysteem van Stan (voorheen HartveiligWonen).

De Hartstichting blijft zich samen met de andere partijen inzetten voor het werven van meer burgerhulpverleners en het aanemelden van AED’s bij het oproepsysteem. We gaan ook een rol spelen in het behoud en de nazorg.

Meer over nieuwe HartslagNu

Meer weten over het nieuwe HartslagNu of de samenvoeging van beide systemen? Lees de antwoorden op veelgestelde vragen.

> Ga naar de website van HartslagNu

In het nieuws

Nu landelijk één oproepsysteem voor reanimatie

Onderzoek AMC: oproepsysteem reanimatie werkt