BuurtAED-campagne in oktober

Nieuwe BuurtAED-campagne in oktober

Na het succes van de eerste 2 BuurtAED-campagnes gaat op 7 oktober de 3e BuurtAED-campagne van start. Er zijn namelijk nog te veel buurten waar geen AED dag en nacht bereikbaar is. Die buurten in specifieke gebieden in Nederland gaan we oproepen om in actie te komen. Doe ook mee en benoem BuurtAED in je cursussen.

Gerichte aanpak

We richten de campagne dit keer op 5 grote steden die verspreid over Nederland liggen: Amsterdam, Utrecht, Groningen, Leeuwarden en Arnhem. Die 5 steden zijn gekozen uit de top 10 steden waar nog onvoldoende AED's dag en nacht bereikbaar zijn. Daarnaast richten we ons op een aantal specifieke dorpen en steden waar de nood voor dit soort AED's het hoogst is.

Oproepen om een actie te starten

We zetten alles op alles om ook deze buurten tot actie aan te zetten. Zo komt er een oproep voor BuurtAED op posters in bushokjes te hangen. Ook nemen we contact op met media in de grote steden en in de provincies. En we zorgen dat de inwoners van deze gebieden de oproep op social media voorbij zien komen. Zodat zo veel mogelijk mensen weten dat er een AED in hun buurt mist!

Ook lokale bedrijven

Lokale bedrijven die maatschappelijk betrokken zijn, benaderen we via Twitter en LinkedIn. De Hartstichting roept hen op om buurtacties financieel te steunen of zelf een actie te starten.

Jij kunt helpen

Zie jij vanaf 7 oktober onze BuurtAED-campagne voorbij komen? Dan zijn er te weinig dag en nacht bereikbare AED's in jouw omgeving. Help mee door je cursisten nadrukkelijk op te roepen om een actie te starten. Het is echt hard nodig!

Meer voor Reanimatiepartners

Aantal cursisten en cursussen flink gestegen

Meld je aan voor Reanimatiepartnerdag 2019

Magazine voor burgerhulpverleners