Naar content

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

Lekkere en gezonde paasbrunch

Lekkere en gezonde paasbrunch

Lekkere en gezonde paasbrunch

Ga je dit jaar voor een lekkere en gezonde paasbrunch? Bekijk dan deze tips om met een beetje creativiteit net even iets anders op tafel te zetten. 

Fruit bij het paasontbijt


Maak een lekkere verse fruitsalade met ananas, meloen, sinaasappel, kiwi of druiven. Kies zelf wat je lekker vindt. Altijd goed en boordevol vitamine C.

Garneertips

  • maak er fruitprikkers van
  • ​leg het fruit op een schaal in de vorm van een ei
  • laat iedereen zelf een paascreatie maken van fruit.

Paashaastip

  • Maak van je havermout of yoghurt een paashaas 

Zelfgemaakte spread

Maak als broodbeleg een heerlijke zelfgemaakte spread, zoals:  

  • Eierspread: hak gekookte eieren in de keukenmachine met wat yoghurt, mosterd, bieslook en andere kruiden naar smaak.
  • Groene spread: meng 1 groene paprika, knoflook, pijnboompitten, verse basilicum, olijfolie, 1 eetlepel geraspte oude 30+ kaas en wat citroensap.

> En erg lekker: avocadospread

Tip voor meer vezels Kies voor volkorenbrood of bruin brood bij de paasbrunch. Daar zitten het meeste vezels in. Vezels verlagen de kans op hart- en vaatziekten. Ze zijn goed voor je spijsvertering en geven een vol gevoel na het eten.

Eitje in paprikavorm

Eitje in paprikavorm

Liever een gebakken eitje dan een gekookt eitje met Pasen? Maak dan deze eetbare bakvorm van paprika. Met deze versie van een gebakken eitje scoor je vast punten!

> Naar het recept

Feitjes over eitjes

Feitjes over eitjes