Zilveren Effie Award voor beroerte-campagne

Gisteravond ontving de Hartstichting een zilveren Effie Award voor haar beroerte-campagne. Bij de start van de campagne kende slechts een derde van de Nederlanders de 3 meest voorkomende signalen van een beroerte. Na de campagneperiode is deze kennis fors gestegen: ruim de helft van de Nederlanders kent nu de 3 signalen.

Trots op mooie resultaat

De jury sprak over een ijzersterke campagne: emotioneel en vol impact. David Verschoor, Hoofd Fondsenwerving, Marketing & Communicatie:

“We zijn ontzettend blij dat we deze prijs hebben gewonnen. Juist de eenvoud in visuele aanpak maakt de campagne onderscheidend en aansprekend voor het publiek. Een geweldig mooi resultaat, waar we trots op zijn.”

Kennis signalen beroerte sterk toegenomen

De campagne startte 1,5 jaar geleden. In die periode is de kennis van de 3 signalen enorm toegenomen.
Meer dan de helft van de Nederlanders kan nu de 3 signalen spontaan opnoemen. Voor de campagne was dat 31%.

De 3 meest voorkomende signalen bij een beroerte zijn:

1. Scheve mond
​2. Verwarde spraak
3. Lamme arm

> Meer over de signalen bij een beroerte

Blijvende schade voorkomen

Als mensen na het herkennen van de signalen van een beroerte direct 112 bellen, zijn slachtoffers sneller in het ziekenhuis. En ze worden dan snel behandeld, wat cruciaal is bij een beroerte. Hiermee is blijvende hersensbeschadiging zoveel mogelijk te voorkomen.

Over de Effie Awards

De Effie Awards zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De award wordt toegekend in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten.

Inzenders voor de Effie Award moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat op het gebied van marketing.

> Meer over de Effie Award op www.effie.nl