Nieuwe campagne voor herkennen signalen beroerte

Gepubliceerd op: 02 juli 2018
Laatst gewijzigd op: 15 november 2018

Vandaag start de Hartstichting weer met een campagne om mensen te helpen de meest voorkomende signalen van een beroerte te herkennen. Het ezelsbruggetje 'Mond, spraak, arm. Beroertealarm!' staat net zoals in de campagnes in 2016 en 2017 weer centraal.

Steeds meer mensen kennen de signalen

In 2016 en 2017 voerde de Hartstichting al grote publiekscampagnes om de signalen te herkennen. Met succes! De kennis van de 3 meest voorkomende signalen van een beroerte: een scheve mond, verwarde spraak en een lamme arm. De kennis nam met meer dan 50% toe.

> Herken de signalen

Gewone mensen

De nieuwe campagne moet ervoor zorgen dat mensen de signalen blijven herkennen en wil nog meer mensen op de hoogte brengen van deze signalen. In de reclame zijn meerdere situaties te zien: een gezin bij de bowlingbaan, taxichauffeurs op het werk en een groep vrienden tijdens een fietstocht.

Elke minuut telt

Bij een beroerte telt elke minuut. Mensen moeten zo snel mogelijk naar het ziekenhuis voor een behandeling. Want hoe sneller de behandeling start, hoe groter de kans op een goed herstel. Daarom is het van belang dat mensen direct 112 bellen bij het vermoeden van een beroerte.

De campagne start met tv-commercials en die lopen door tot 22 juli. Op 9 juli start ook de spot op de radio en loopt eveneens tot 22 juli. Daarnaast is er aandacht voor de campagne op de social kanalen van de Hartstichting.

Lees het laatste nieuws

Hartstichting roept mensen op regelmatig bloeddruk te meten

Nederlandse Loterij schenkt ruim €375.000

Hartstichting bedankt vrijwilligers voor inzet

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws