Tussock Jumper doneert bijna € 5.000,- aan de Hartstichting

Vandaag ontving de Hartstichting een donatie van € 4.135,- van wijnmerk Tussock Jumper. Deze opbrengst is het resultaat van een actie van Tussock Jumper op Dress Red Day 2017. De Hartstichting is blij met dit bedrag en bedankt managing director Gert-Jan van Arkel voor zijn inspanningen!

Dress Red Day vindt elk jaar plaats op 29 september, Wereld Hart Dag. Tevens worden men uitgenodigd om mee te doen door zelf activiteiten op te starten en hiermee de Hartstichting te helpen bij de bestrijding van hart- en vaatziekten.

Tussock Jumper in actie voor het vrouwenhart

Tussock Jumper heeft gehoor gegeven aan dit initiatief. Op hun wijnetiketten staan dieren met rode truien. Daarom bedachten zij deze hartverwarmende actie. Van iedere fles Tussock Jumper wijn die in de week van Dress Red Day bij de Jumbo werd verkocht, doneerde het wijnmerk € 1,- aan de Hartstichting.

Dress Red Day

Op Dress Red Day roept de Hartstichting iedereen op iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Hart- en vaatziekten ontwikkelen zich bij vrouwen vaak anders dan bij mannen en leiden tot algemene, vage klachten zoals vermoeidheid. Er is nog maar weinig bekend over deze specifieke symptomen en klachten. Ook ontbreekt het artsen aan goede testen om ziekten in een vroeg stadium vast te stellen. De Hartstichting wil ervoor zorgen dat artsen hart- en vaatproblemen zo vroeg mogelijk kunnen opsporen en herkennen. Zodat vrouwen op tijd de beste behandeling krijgen.

> Meer over Dress Red Day

Lees meer nieuws over vrouwen

Onderzoekers: let op de verschillen tussen vrouwen en mannen!

Mogelijk lagere dosis medicijnen voor vrouwen met hartfalen

Man-vrouwverschillen en de toekomst van hart- en vaatziektenzorg

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws