Nieuw: sterrenbedel voor TikkieRing van overleden kind

Gepubliceerd op: 29 augustus 2017
Laatst gewijzigd op: 05 februari 2018

Anita Witzier overhandigde vandaag de nieuwste bedel voor aan de TikkieRing, een sterretje voor een overleden kind. De ouders van Emma kregen het eerste exemplaar in het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) in Utrecht.

Zware operatie

In het programma ‘Anita wordt Opgenomen’ volgde Anita Witzier hartpatiëntje Emma (6) die een zware operatie in het WKZ moest ondergaan. Helaas overleed Emma aan de gevolgen van een hartritmestoornis.
Ouders van Emma: “Wat goed dat deze Ster Tikkie er nu is. Een hele mooie en waardevolle herinnering aan onze Emma en afsluiting van haar TikkieRing.

TikkieRing biedt steun

Voor kinderen met een hartaandoening is er een TikkieRing, een ring met stoere bedels (Tikkies). In combinatie met een online logboek helpt de TikkieRing kinderen en ouders om heftige en vervelende ervaringen te verwerken.

Ster als afsluitende bedel

De Ster Tikkie is de afsluitende bedel voor aan de TikkieRing. De ster wordt uitgedeeld als een kind met een hartaandoening is overleden.

De Ster Tikkie bestaat uit 2 delen. De ene helft is voor aan de TikkieRing, de andere helft kan bijvoorbeeld aan een sieraard gehangen worden. Ouders krijgen deze speciale Tikkie samen met een gedichtje in een gesloten envelop. Ze kunnen deze openen als ze daar aan toe zijn.

Dierbare herinnering

De Ster Tikkie is ontwikkeld na behoeftenonderzoek (in 2016) onder ouders van een overleden hartekind. Hieruit bleek dat ouders graag een passende afsluiting wilden voor aan de TikkieRing in de vorm van een ‘laatste Tikkie’. De Ster Tikkie staat symbool voor het overlijden van het hartekind, het afsluiten van de TikkieRing en het behouden van een herinnering.

TikkieRing

Tikkies zijn stoere bedels voor kinderen met een hartafwijking. Bij ieder onderzoek en elke behandeling krijgt je kind een passende Tikkie voor aan de TikkieRing.

Meer over de TikkieRing

Meer over aangeboren hartafwijkingen

Nieuwe app brengt jongeren met hartaandoening samen

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws