De Hartstocht: sportief evenement in corona-tijd

Liefhebbers van sportieve evenementen hebben door de corona-maatregelen een stuk minder te doen deze zomer. Maar wie van wandelen houdt kan alsnog zijn hart ophalen: de Hartstichting organiseert op 3 oktober De Hartstocht. Dat is een wandeling die voor iedereen op maat gemaakt is: je start en finisht bij je eigen voordeur.

> Meer info en aanmelden op hartstocht.nl

Persoonlijke route

Er is de keuze uit 5, 11, 20, 40 of 60 km. Iedereen krijgt zijn persoonlijke route, langs bijzondere plekken en natuur in de eigen omgeving. De wandelaar krijgt virtueel stempels, wordt online aangemoedigd, luistert naar Hartstocht Radio, en wordt als held onthaald bij de finish.

Tips en training

Deelnemers krijgen voorafgaand aan de tocht tips op het gebied van training, voeding, mindfullness en het ophalen van zoveel mogelijk geld voor gezonde harten. De opbrengst van de tocht gaat namelijk naar belangrijk hartonderzoek naar corona.

Corona hartonderzoek

Veel coronapatiënten met ernstige klachten hebben een hartprobleem of een hoge bloeddruk. Ook gezonde mensen kunnen door het virus hartklachten krijgen. De Hartstichting wil dat coronapatiënten met hartproblemen zo snel mogelijk beter behandeld kunnen worden. Daarom wordt er samen met artsen, wetenschappers en ziekenhuizen hartonderzoek gedaan naar corona.

Alternatief evenement

Ieder jaar organiseert de Hartstichting de 11strandentocht. Maar vanwege de corona-maatregelen kan die niet plaatsvinden. De Hartstocht is daarom het alternatief. Een kaartje kost 15 euro. Deelnemers krijgen een starterspakket om goed verzorgd mee op pad te kunnen, de persoonlijke wandelroute en alle tips voor de voorbereiding.

Meld je aan