Nederlandse Loterij schenkt bijna 390.000 euro aan Hartstichting

11 mei 2021

Over 2020 ontving de Hartstichting een schenking van € 389.857,00 van Nederlandse Loterij. De uitreiking vond plaats tijdens een feestelijk online evenement. Met de opbrengst werken we aan een gezond hart voor iedereen.

Nederlandse Loterij schenkt aan goede doelen

Nederlandse Loterij geeft jaarlijks vrijwel haar gehele opbrengst aan 18 goede doelen en organisaties in de maatschappij. De bijdrage is voor ondersteuning van Nederlandse sport en goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn. Dankzij deze investering kunnen er nieuwe maatschappelijke initiatieven en projecten starten.

David Verschoor manager Marketing, Partnerships & Communicatie bij de Hartstichting:

“We zijn erg blij met de bijdrage van Nederlandse Loterij. Met dit prachtige bedrag werken we aan onze droom: een gezond hart voor iedereen. Het draagt bij aan oplossingen om harten gezond te houden, Nederland hartveiliger te maken en hartproblemen eerder op te sporen en beter te behandelen. Zo voorkomen we dat mensen hartpatiënt worden. Dankzij Nederlandse Loterij en haar deelnemers komen onze doelen steeds dichterbij!”

Ook interessant

VriendenLoterij zet Anita uit Leiden in het zonnetje

VriendenLoterij schenkt ruim 2,5 miljoen aan Hartstichting

Speel mee met Nederlandse Loterij

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws