Recordaantal aanmeldingen voor de Hartstocht

8 april 2021
Recordaantal aanmeldingen voor de Hartstocht

Meer dan 15.000 mensen hebben zich aangemeld voor de Hartstocht en gezamenlijk al meer dan 250.000 euro opgehaald voor hartonderzoek. Het wandelevenement gaat op 10 april van start vanuit hun eigen voordeur en is 100% coronaproof.

Het is een goed teken dat veel mensen in beweging komen, want het draagt bij aan een gezonde leefstijl en verlaagt het risico op hart- en vaatziekten. Onderzoek toont aan dat je 2 keer zoveel kans hebt op hart- en vaatziekten door veel stil te zitten. Elke dag rustig een half uurtje wandelen verlaagt je bloeddruk en de conditie van je hart en bloedvaten gaan er aanzienlijk op vooruit.

De Hartstocht van de Hartstichting

Niet voor niets daagt de Hartstichting Nederland opnieuw uit om in beweging te komen. Wandelen is populair. Daarom organiseert de Hartstichting op 10 april voor de tweede keer de Hartstocht. Wandelen vanuit je voordeur, waarbij de route via een app beschikbaar wordt gesteld. Deelnemers genieten tijdens de wandeling van Hartstocht Radio met verhalen van ervaringsdeskundigen, BN’ers, deelnemers en verzoeknummers.

De Hartstocht Podcast

De Hartstichting stimuleert niet alleen wandelen op 10 april, maar zorgt ervoor dat je goed getraind voor de start verschijnt. En je trainingen worden leuker met de Hartstocht Podcasts. In een serie van 6 Hartstocht podcasts, komen wandelaars alles te weten over het hart. Presentatrice Evelien de Bruijn (Radio 10) gaat in gesprek met ambassadeurs van de Hartstichting, de wetenschap en met experts die alles vertellen over de effecten van wandelen op je lichaam (hart) en geest.

Kick-off collecteweek

Hartstocht op 10 april is de kick-off van onze jaarlijkse collecteweek. Zo komt heel Nederland al in beweging. Samen maken we een wandeling die goed is voor je hart.

> Meer over de collecteweek

Nog paar tickets beschikbaar

Wij zijn overweldigd door het aantal aanmeldingen en hebben hierdoor geen startpakketten en medailles meer beschikbaar. Er zijn nog wel tickets beschikbaar!

Let op! Op vrijdag 9 april om 17.00 uur is de inschrijving echt gesloten!

Meld je voor die tijd aan, kies je afstand 5, 10, 15, 20 of 30 km en start vanuit je eigen voordeur of plek naar keuze. Samen met onze partners Becel, Healthy Fest, eRoutes, KWBN, Fitbit, MIC, Samen Gezond  en ambassadeurs geven we je tips op het gebied van een hartgezonde leefstijl.

Hartstocht 10 april 2021​

• Je start én finisht bij je voordeur of plek naar keuze​
  • Kies je afstand: 5, 10, 15, 20 of 30 km
  • Kies een van de persoonlijke wandelroutes via eRoutes

Meld je nog snel aan

Nu aanmelden

Gijs

"20 kilometer is een makkie"

Ervaring van Gijs

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws