Nieuwe website Hartstichting: persoonlijke gids voor bezoekers

De Hartstichting lanceert vandaag haar vernieuwde website. Uniek aan deze website is dat bezoekers een persoonlijke gids kunnen aanmaken van de informatie die voor hen interessant is.

Het gericht en snel aanbieden van informatie over hart- en vaatziekten speelt in op de toenemende behoefte van de websitebezoeker van nu. Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht. Meer dan 75% van de bezoekers komt voor informatie over hart- en vaatziekten.

Informatie op maat

De Hartstichting deed onderzoek naar de wensen van patiënten, naasten en het algemene publiek. De deelnemers gaven aan dat de informatie over hart- en vaatziekten snel beschikbaar, betrouwbaar en persoonlijk relevant moet zijn. Zo bleek dat een naaste die net van dichtbij een hartinfarct heeft meegemaakt andere informatie zoekt dan een patiënt. De nieuwe website is hier volledig op ingericht.

David Verschoor, Manager Fundraising, Communications & Marketing

"We zijn erg blij met deze nieuwe site. We spelen nog beter in op de behoeften van ons publiek door heel gericht voorlichting te geven binnen een herkenbare omgeving. Zo voorzien we niet alleen het publiek van relevante informatie, maar snappen wij ook beter hoe we hen verder kunnen helpen en kunnen daarmee onze rol als voorlichter op het gebied van hart- en vaatziekten verbeteren."

Persoonlijke gids

Met een persoonlijke gids kunnen mensen de artikelen die voor hen relevant zijn nog eens nalezen en het helpt ze om hart- en vaatziekten eerder te herkennen. Ziektebeelden zoals bijvoorbeeld hartinfarct en herseninfarct en de risicofactoren hoog cholesterol en hoge bloeddruk hebben al een eigen gids.

In deze gids kan de bezoeker van de site eenvoudig, snel en zonder inlog, relevante informatie opslaan, teruglezen en natuurlijk delen met zichzelf en naasten. Daarnaast biedt de Hartstichting aan om de op maat gemaakte brochure als pdf of in print te ontvangen.