Hartstichting organiseert actie 'Fietsende Vrienden'

Op zaterdag 15 september 2018 organiseert de Hartstichting de actie 'Fietsende Vrienden' in Amsterdam. Op een speciaal podium op het festivalterrein van "De Vliegende Vrienden van Amstel LIVE!" wordt gefietst om geld op te halen voor onderzoek om hartinfarcten te voorkomen.

Fiets 100 kilometer in 4 uur

Op het festivalterrein staat een podium met dertig fietsen. De deelnemers gaan de uitdaging aan om in 4 uur 100 kilometer te fietsen, alleen óf samen met 1 of 2 vrienden. Ook fietst er een bekende Nederlander mee.

David Verschoor, Hartstichting:

“Fietsen voor het goede doel is niet nieuw, maar het feit dat we dit nu gaan doen op een festival met tienduizenden bezoekers en live optredens maakt Fietsende Vrienden uniek.”

Geld voor voorkomen hartinfarcten

Deelnemers aan Fietsende Vrienden laten zich sponsoren. Het geld dat zij ophalen gaat naar onderzoek om hartinfarcten te voorkomen. Wetenschappers zijn op zoek naar signaalstoffen in het bloed. Zo kan in de toekomst het risico op een hartinfarct of beroerte beter worden ingeschat. Zo houden we het hart sterk en voorkomen we dat iemand levenslang hartpatiënt wordt.

> Meer over onderzoek naar signaalstofjes

Meer lezen over evenementen

Derde editie 11strandentocht Hartstichting groot succes

Trihartlon: familie-evenement van de Hartstichting

Strandfestival ZAND in Almere dit jaar hartverantwoord

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws