Hartstichting blij met besluit Lidl om te stoppen met verkoop tabak

Gepubliceerd op: 30 mei 2018
Laatst gewijzigd op: 15 november 2018

De Hartstichting is blij met het besluit van Lidl om als eerste Nederlandse supermarkt te stoppen met de verkoop van tabak.

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting en voorzitter van de Alliantie Nederland Rookvrij, spreekt van een “moedige stap”. Met het besluit helpt Lidl mee aan het beschermen van jeugd tegen de schadelijke gevolgen van tabak en de verleiding om te gaan roken.

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting en voorzitter van de Alliantie Nederland Rookvrij:

“Vanuit mijn functie maar vooral als vader en misschien ooit grootvader ben ik enorm verheugd met dit bericht. Dit is een moedige stap van Lidl. Nu is het aan andere supermarkten om dit voorbeeld te volgen en ook te stoppen met de verkoop van tabak. Want hoe minder verkooppunten er zijn, hoe minder kinderen tabak als normaal zien en starten met roken. Van harte proficiat Lidl en dank namens onze achterban en de toekomstige Rookvrije Generatie.”

Rookvrije generatie

De Rookvrije Generatie is een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds. Deze beweging krijgt steeds meer draagvlak. Het doel is een samenleving waarin opgroeiende kinderen worden beschermd tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. Dat lukt als iedereen samen het goede voorbeeld geeft en de plekken waar kinderen komen rookvrij worden gemaakt. .

> Lees hoe de Hartstichting zich inzet voor een Rookvrije Generatie

Lees het laatste nieuws

Steun Preventieakkoord voor Rookvrije Generatie

Mogelijk lagere dosis medicijnen voor vrouwen met hartfalen

Dekkerbeurzen voor 10 getalenteerde wetenschappers

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws