Een hartenwens in vervulling: een personal trainer voor Gwendy

7 december 2020
Een hartenwens in vervulling: een personal trainer voor Gwendy

Op Nationale Vrijwilligersdag ging een grote wens van de 31-jarige Gwendy in vervulling. Zij mag binnenkort een personal trainer inschakelen. Deze verrassing is mogelijk dankzij steun van het VriendenFonds van de Vriendenloterij. De Hartstichting diende een aanvraag in om Gwendy een steuntje in de rug te geven en te bedanken voor haar inzet.

Zeldzame aandoening

In 2017 hoorde Gwendy dat zij chronische trombo-embolische pulmonale hypertensie (CTEPH) heeft. Dit is een zeldzame aandoening van de bloedvaten in de longen, veroorzaakt door longembolieën. Zij onderging een 12 uur durende openhartoperatie. Het gaat nu goed met haar, maar deze hartaandoening heeft veel impact (gehad) op haar dagelijks leven en dat van haar naasten.

Topvrijwilliger

Edith van Paassen van de Hartstichting: “Gwendy is al een aantal jaar actief als collectant voor de Hartstichting. In april was zij zelfs het landelijke gezicht van onze huis-aan-huiscollecte in april. Helaas ging deze collecte vanwege corona niet door. Gwendy heeft zich toen heel actief ingezet voor de digitale collecte en zelf maar liefst ruim € 1.300,- opgehaald. Gwendy is een topvrijwilliger en heeft door haar hartproblemen een moeilijke tijd gehad. Daarom zetten wij haar op Nationale Vrijwilligersdag graag in het zonnetje!”

Blij verrast

Gwendy reageert blij verrast:

“Geweldig! Ik ben heel blij met een personal trainer. Nu kan ik eindelijk samen met een professional aan de slag. Want na mijn revalidatietraject was er helaas geen begeleiding meer. Ik tennis wekelijks, maar wil graag meer doen. Een gezonde leefstijl met verantwoord bewegen is juist heel belangrijk voor mij. Echt superfijn!”

Gwendy

"Na mijn hartoperatie wilde ik juist blijven collecteren."

Lees het verhaal

Meer over VriendenFonds van de VriendenLoterij

Bij het VriendenFonds kunnen goede doelen, clubs, verenigingen en andere maatschappelijke organisaties het hele jaar door een aanvraag doen om iemand in het zonnetje te zetten.

Alleen maar winnaars

Wist je dat jij de Hartstichting kunt steunen door mee te spelen met de VriendenLoterij?

• Jij maakt kans op mooie prijzen, zoals een auto, tv's en geldprijzen
  • De Hartstichting ontvangt minimaal 40% van jouw inleg (€ 5,60 per lot)

Meespelen

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws