Floris Italianer nieuwe voorzitter van de raad van European Heart Network

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting, is unaniem gekozen tot voorzitter van de raad van de EHN (European Heart Network). Hij neemt het stokje over van Simon Gillespie, directeur van de British Heart Foundation. Floris vervulde de afgelopen 2 jaar de rol van vice voorzitter.

Floris Italianer gaat zich als voorzitter vooral richten op het versterken van het netwerk om een grotere slagkracht te realiseren in de strijd tegen hart- en vaatziekten.

Floris Italianer:

“Ik ben zeer trots op de benoeming tot voorzitter van de raad van het European Heart Network. De strijd van individuele leden en partners komt samen in de EHN. Hier werken leden uit alle landen in Europa samen en vindt een vrije uitwisseling van kennis en ideeën plaats. Ik vind het een eer en een genoegen om mij de komende 2 jaar in te zetten om de doelstellingen te halen en een bijdrage te leveren om hart- en vaatziekten te bestrijden.”

European Heart Network

De Hartstichting is lid van de European Heart Network. De EHN is een alliantie van stichtingen en verenigingen uit heel Europa. Gezamenlijk zetten ze zich in voor het bestrijden van hart - en vaatziekten. Dit doen ze door onderzoek, belangenbehartiging en steun aan patiënten. Het doel is vroegtijdig overlijden en blijvende invaliditeit te voorkomen.

> Ga naar de website van de EHN

Lees het laatste nieuws

Live-uitzending voor hartpatiënten die zich zorgen maken over corona|

Coronavirus: wie loopt risico?

Collecte Hartstichting opgeschort

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws