Vintage fietstocht Cycle Paris haalt ruim € 28.000,- op voor de Hartstichting

Cycle Paris is een nieuw initiatief om geld op te halen voor onderzoek van de Hartstichting. Op 25 mei vertrokken 28 fietshelden vanuit Rotterdam en op 28 mei kwamen ze aan bij de Eiffeltoren. Zij zamelden maar liefst € 28.466,- in.

Inschrijving Cycle Paris 2020 is geopend!

Vintage fietstocht

Cycle Paris is een uniek en nieuw evenement om geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten. Speciaal aan deze tocht is het vintage tintje. De wielrenners haalden hiervoor hun klassieke wielrenfiets (ouder dan 1990) van zolder en maakten deze in orde voor een tocht van 600 kilometer.

Eerste editie groot succes

Martijn van Dijk, organisator Cycle Paris:

“Op donderdag 25 mei stapten 28 stoere mannen en vrouwen op hun klassieke stalen fiets en gingen de uitdaging aan om in 4 dagen naar Parijs te fietsen. Elke dag fietsten ze zo’n 150 kilometer. Door de hoge temperaturen en lange afstand was het een pittige, maar onvergetelijke tocht door een prachtig landschap.”

“Ik ben zo ontzettend trots op deze bikkels! Het was een fantastische belevenis, met nog een mooier eindresultaat. Na het grote succes van deze eerste editie, zijn we alweer bezig met Cycle Paris 2018.”

> Lees het blog van Cycle Paris en volg ons op Facebook

50 jaar harttransplantaties

Waarom deze fietstocht van Rotterdam naar Parijs? Martijn: “We staan met deze vintage fietstocht stil bij de allereerste harttransplantatie, een van de grootste doorbraken uit de vorige eeuw. De eerste was 50 jaar geleden in Kaapstad. Een half jaar later was de eerste transplantatie in Parijs en in 1984 kreeg in Nederland de eerste patiënt een donorhart in het Rotterdamse Dijkzigt ziekenhuis.”

Met haar onderzoek wil de Hartstichting nieuwe doorbraken realiseren: oplossingen die waardevol zijn voor patiënten. Daar draagt deze tocht aan bij.