Eerste editie Familie Trihartlon groot succes

Zondag 10 juni was de eerste editie van de Familie Trihartlon. Tijdens dit nieuwe evenement van de Hartstichting konden deelnemende families in estafettevorm zwemmen, fietsen en lopen. Dit leverde in totaal € 13.206,- op voor de Hartstichting.

David Verschoor van de Hartstichting:

"Geweldig dat zoveel gezinnen een sportieve en gezellige dag hebben gehad. Het opgehaalde bedrag besteden wij aan onderzoek naar hart- en vaatziekten. De Hartstichting is trots op het resultaat en wil alle 139 deelnemers en de vele vrijwilligers en supporters, die zich voor de Familie Trihartlon hebben ingezet bedanken. Wij kijken nu al uit naar de 2de editie in 2019!”

Ook voormalig wielrenster Leontien van Moorsel deed mee met haar gezin. En triatleet Wouter Duinisveld, die een bijzonder hartverhaal heeft, ging samen met zijn kinderen de uitdaging aan.

In samenwerking met JOGG Dronten en Team-Fit werd een gezonde omgeving gecreëerd. Zo was er gratis drinkwater voor de deelnemers en was er een ruim aanbod van gezonde snacks, zoals fruit en snoeptomaatjes.

Wat houdt de Familie Trihartlon in?

De Familie Trihartlon is een nieuw evenement van de Hartstichting waarbij families in estafettevorm zwemmen, fietsen en lopen om samen de verschillende afstanden van de Trihartlon te volbrengen.

Familieleden mogen elkaar aflossen en bepalen zelf wie welke afstand zwemt, wie welk stuk fietst en/of hardloopt. Na afloop van de estafette is er volop tijd om te ontspannen. De Trihartlon biedt families een hele dag fun, samen sporten en spelen. Genieten in de speeltuin, alle klim-, klauter- en modderobstakels trotseren en roetsjen van de waterstormbaan.