Doneren met een Tikkie voor het vrouwenhart

Gepubliceerd op: 14 september 2017
Laatst gewijzigd op: 14 november 2017

Tijdens de campagne voor het vrouwenhart kon je doneren via Tikkie. ABN AMRO is partner van de Hartstichting en zette de kracht van de Tikkie-app in om te helpen met fondsen werven.

De ABN AMRO en de Hartstichting bekijken of ze de samenwerking kunnen doortrekken naar de collecteweek in april.

Eenvoudig doneren

Doneren via Tikkie is net zo eenvoudig als geld terugvragen via de app. Tijdens de campagne voor het vrouwenhart konden mensen eenmalig € 5,- doneren via  een speciale Tikkie-link. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen vertrouwde bank.

Tikkie past bij modern doneren

Marianne Verhaar Strijbos, directeur Goede Doelen bij ABN AMRO MeesPierson: "Nederland is een enorm vrijgevig land. Toch zien we dat het geefgedrag onder druk staat. Mensen willen graag geven, maar liefst zo eenvoudig mogelijk. Wij zijn blij dat wij met Tikkie een bijdrage kunnen leveren aan het belangrijke werk van de Hartstichting. De kennis die we daarmee opdoen delen we uiteraard ook met andere goede doelen.

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting: " Wij zijn erg enthousiast over de mogelijkheden van Tikkie. Het doneren via Tikkie tijdens onze vrouwencampagne is een doeltreffende en innovatieve manier om geld binnen te halen voor belangrijk onderzoek naar het vrouwenhart."

> Meer over vrouwen en hart- en vaatziekten

Meer over Tikkie

Met Tikkie vragen gebruikers eenvoudig hun geld terug via WhatsApp, SMS of Messenger. De app is ontwikkeld door ABN AMRO, en gratis te gebruiken door klanten van alle Nederlandse banken. Tikkie heeft al meer dan 1 miljoen gebruikers en wekelijks worden er ruim 150.000 betaalverzoeken verstuurd.