Crowdfunding voor innovatief onderzoek

Crowdfunding voor innovatief onderzoek van start

Voor de 4e keer krijgen talentvolle onderzoekers de kans om via crowdfunding geld op te halen voor hun baanbrekende onderzoek naar hart- en vaatziekten. Het onderzoek gaat van start als de onderzoeker erin slaagt het streefbedrag van € 25.000,- op te halen. De Hartstichting verdubbelt elke bijdrage.

Baanbrekende oplossingen

De wetenschappers zoeken naar baanbrekende oplossingen. De Hartstichting en de onderzoekers betrekken het publiek bij de onderzoeken via deze crowdfundingsactie. De Hartstichting ondersteunt de onderzoekers bij het ophalen van donaties en bij de promotie van hun onderzoek naar het grote publiek.

> Hoe werkt het?

Floris Italianer, directeur Hartstichting

"Op ons crowdfundingplatform kun je rechtstreeks bijdragen aan een onderzoek dat je nauw aan het hart ligt. Dat varieert van big data-onderzoek naar de beste behandeling van hart- en vaatziekten, tot onderzoek op hartspiercellen op een chip."

> Naar het platform

Veel winst voor de patiënt

De onderzoekers zijn geselecteerd omdat zij buiten de gebaande paden denken en erop gericht zijn de resultaten van hun onderzoek toe te passen in de praktijk. Juist onderzoeksprojecten met een originele invalshoek kunnen een grote stap voorwaarts maken en veel winst opleveren voor de patiënt.

> Bekijk de onderzoeken

Strenge selectie

De onderzoeksvoorstellen zijn kritisch beoordeeld door de Wetenschappelijke Advies Raad van de Hartstichting en de Commissie Maatschappelijke Kwaliteit (CMK). Er zijn vijf onderzoeksvoorstellen geselecteerd. Alleen deze onderzoekers krijgen de kans fondsen te werven via crowdfunding.

De CMK bestaat uit leden die belang hebben bij de uitkomsten van onderzoek op hart- en vaatziekten. Dit zijn bijvoorbeeld zorgverleners, patiënten en hun naasten. Door mensen uit de praktijk te betrekken, verwacht de Hartstichting dat oplossingen sneller beschikbaar zijn voor de patiënt.

Steun een onderzoek

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws