Collecteweek digitaal succes

Collecte dit jaar een digitaal succes

De collecteweek liep dit jaar vanwege het coronavirus een beetje anders. Gwendy en duizenden andere collectanten konden niet persoonlijk langs de deur komen. Daarom was de collecte dit jaar digitaal. We willen alle collectanten én iedereen die heeft bijgedragen heel hartelijk bedanken.

Dankbaar voor mooie opbrengst

Gedwongen door het coronavirus is er op allerlei digitale manieren geld opgehaald tijdens onze collecteweek. Zo hebben bijvoorbeeld ruim 2000 collectanten dit jaar met de mobiele telefoon gecollecteerd in hun eigen netwerk: een hele nieuwe manier van geld ophalen. De opbrengst van de digitale collecte is 355.523 euro. Collectanten en gevers bedankt!

We zijn ontzettend dankbaar en trots op iedereen die zich heeft ingezet voor onze collecte en daarmee bijdraagt aan gezonde harten.

Schade aan het hart door coronavirus

De besteding van de opbrengst gaat onder meer naar nieuw onderzoek naar het coronavirus. Hartpatiënten kunnen ernstig ziek worden door het coronavirus. Ook bij gezonde mensen kan het virus hartklachten en schade aan het hart veroorzaken. Meer informatie is nodig, daarom is dit nieuwe onderzoek direct gestart.

> Lees meer over dit onderzoek

Collecte aan de deur?

De collecte aan de deur blijft een heel belangrijke inkomstenbron voor de Hartstichting om levensreddend onderzoek te kunnen financieren. Komende tijd bekijken we of er mogelijkheden zijn om de huis-aan-huis-collecte, samen met andere gedupeerde fondsen, op een ander moment door te laten gaan. Zodra we hier meer over weten zullen we onze vrijwilligers hierover informeren.

Ook interessant voor jou

Gwendy

Gwendy: "Het coronavirus maakt me niet bang, maar wel voorzichtig."

Coronavirus: vragen en antwoorden

Veel thuis? 7 tips voor een gezond hart