Schenken met belastingvoordeel

Met een periodieke gift steun je de Hartstichting met belastingvoordeel. Je schenkt jaarlijks 1 vast bedrag over een periode van minimaal 5 jaar. Jouw gift is volledig aftrekbaar van de belasting.

Belastingvoordeel

Een periodieke gift leg je vast via een schriftelijke overeenkomst. Het is ook nog steeds mogelijk om periodiek te schenken via een notariële akte. Neem hiervoor contact op met een notaris.

Een schriftelijke overeenkomst met de Hartstichting is eenvoudig te regelen. Download het formulier periodieke gift en lees de toelichting goed door.

Vul het formulier in en stuur deze op naar de Hartstichting:
Hartstichting, Antwoordnummer 300, 2501 VB Den Haag.

Je ontvangt een exemplaar retour.

Otto

"Met een periodieke schenking dragen wij graag bij aan het belangrijke werk van de Hartstichting."

Lees mijn verhaal

Belastingvoordeel berekenen

Hoe meer je doneert, hoe meer belastingvoordeel je hebt. Uiteraard is dit afhankelijk van je persoonlijke situatie. Stel je doneert € 10 per maand. Dat is € 120 per jaar. Als je in de inkomstenschijf van 42% valt, dan kun je € 50 van de Belastingdienst terugkrijgen. Je kunt dit voordeel ook aan de Hartstichting gunnen. Je schenkt dan na teruggave van de belastingdienst netto € 120 per jaar, maar de Hartstichting ontvangt € 207.

Meer informatie

Wil je meer weten over periodiek schenken aan de Hartstichting? Stel je vraag aan Danièle Cifre, telefoon: 070 315 55 47 of stuur een e-mail naar d.cifre@hartstichting.nl.