Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Erfenisdossier

Weten je naasten waar je jouw gegevens bewaart als je er niet meer bent? Wat zij met je bezittingen moeten doen? En wat je voor je huisdier wenst? Leg dit gratis vast in het erfenisdossier.

Persoonlijk dossier

In een persoonlijk erfenisdossier leg je je wensen vast en voeg je praktische informatie toe voor je nabestaanden, zoals bank- en verzekeringsgegevens en het kenteken van je auto. Het erfenisdossier is een papieren dossier in boekvorm dat je gratis kunt aanvragen.

Het erfenisdossier bewaar je thuis. Eenmaal ingevuld, kun je het met je naasten bekijken en aanpassen waar nodig. Vraag het erfenisdossier aan en wij versturen het boek binnen 2 weken.

> Aanvragen erfenisdossier

Verschil erfenisdossier en testament

Het erfenisdossier heeft niet dezelfde rechtsgeldigheid als een testament. Het is dus geen vervanging van het testament, maar is een waardevolle aanvulling daarop. Het erfenisdossier is ook goed te gebruiken als voorbereiding op de gang naar de notaris. Als je een erfenisdossier hebt, is het slim om je dossier in je testament op te nemen. Vraag de notaris om in je testament te vermelden dat je je nabestaanden verzoekt om kennis te nemen van je erfenisdossier.

Josta

"Als ik kom te overlijden, zou mijn vermogen naar de overheid gaan. Dat wil ik niet."

Lees mijn verhaal

Vraag ons advies

Misschien overweeg je om een goed doel in je testament op te nemen. Wij helpen je graag om alle mogelijkheden rond nalaten aan de Hartstichting op een rijtje te zetten.

Lees meer over nalaten

Erik (87)

Erik (87): "Na mijn bypassoperatie besloot ik de Hartstichting in mijn testament op te nemen"

Herman