Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Geld uit nalatenschappen is voor de Hartstichting heel belangrijk. Een derde van het geld dat we in onderzoek steken komt uit nalatenschappen. Jouw gift redt levens. Want met meer geld doen we meer onderzoek.

Jouw hulp is hard nodig

In de jaren 60 overleed 1 op de 2 mensen aan hart- en vaatziekten. Nu, 50 jaar later, is dat 1 op 4. Ondanks dit overlijden nog steeds meer dan 100 mensen per dag aan hart- en vaatziekten. De Hartstichting wil onderzoek blijven financieren, maar is hiervoor afhankelijk van jouw steun.

Onderzoeken financieren we volledig uit giften van particulieren en bedrijven. Steun ons door de Hartstichting op te nemen in je testament. Zo investeer je in een langer en gezonder leven van volgende generaties.

Alle beetjes helpen

Je hoeft niet over een groot vermogen te beschikken. Of je hele vermogen te schenken. Alle kleine beetjes helpen. Bovendien betaalt de Hartstichting geen erfbelasting, waardoor het hele bedrag ten goede komt aan het doel waar jij het voor hebt bestemd. Vraag de brochure Geven ná leven aan en ontvang meer informatie.

> Meer over 'Geven ná leven'

Testament of erfenisdossier opstellen

Een testament laten opmaken is niet moeilijk. Steun een toekomst zonder hart- en vaatziekten in maar 3 stappen.

> Meer over de Hartstichting opnemen in je testament

Leg in het Erfenisdossier vast waar je gegevens liggen en wat nabestaanden met jouw bezittingen moeten doen.

> Meer over een Erfenisdossier

Mevrouw Oosterwijk, 97

"Na mijn overlijden wikkelt de Hartstichting alles af, dat geeft me rust."

Lees mijn verhaal

Meer informatie

Nalaten aan een goed doel is iets waar je goed over nadenkt. We begrijpen dat je jezelf vooraf goed wil laten informeren over de besteding van jouw geld. Wij helpen je graag bij je wensen en helpen je om alles op een rijtje te zetten.

Wil je meer weten over nalaten aan de Hartstichting? Of wil je hulp bij het opstellen van je nalatenschap? Neem telefonisch contact met ons op via 070 315 56 07 of stuur een e-mail naar nalatenschappen@hartstichting.nl.

Ans de Bruijckere - Hooiveld

Esmay Lunes