Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Manieren om te doneren

Met je donatie aan de Hartstichting draag je bij aan de strijd tegen hart- en vaatziekten. Dat kan gemakkelijk via online doneren. Of steun op een van de vele andere manieren.

Online doneren

Het aantal mensen met een hart- of vaatziekte moet omlaag. Daarom investeert de Hartstichting in onderzoek, voorlichting en zorg. Hiervoor zijn we volledig afhankelijk van jouw giften. Elke bijdrage, groot of klein, is waardevol. Doneer snel en gemakkelijk online via iDEAL of een machtiging. Je kunt eenmalig of periodiek doneren.

> Doneer online

Als je via je bedrijf wilt doneren, kan dat ook eenvoudig online. Je kunt ook advies vragen over de mogelijkheden die passen bij jouw bedrijf.

> Kom in actie als bedrijf

Andere manieren om te doneren

Mobiel doneren

Doneer eenmalig € 3,00 via sms. Het bedrag gaat af van je beltegoed of komt bij je telefoonrekening.

> Meer over mobiel doneren

Overmaken

Liever geld overmaken? Stort op bankrekeningnummer IBAN NL88 ABNA 0573 200 300 ten name van de Hartstichting.

> Meer over geld overmaken

Schenken met belastingvoordeel

Je donatie aan de Hartstichting kunt je belastingvoordeel opleveren. Zet je donatie om in een periodieke gift en krijg een deel terug van de Belastingdienst.

> Meer over schenken met belastingvoordeel

Nalaten

Neem de Hartstichting op in je testament.

> Meer over nalaten

Werving op straat of aan de deur

De Hartstichting werft donateurs op straat of aan de deur.

> Meer over donateurswerving

HartenFonds op Naam

Doneer minimaal € 25.000 en bepaal zelf waar je geld naar toe gaat.

> Meer over HartenFonds op naam

Steun via deelname aan de loterij

Speel mee met de VriendenLoterij en kies als goed doel de Hartstichting. Of kies uit de 5 spellen van de Nederlandse Loterij, waarbij een deel van de opbrengst naar de Hartstichting gaat.

Wat jouw donatie kan betekenen

Met jouw donatie:

• investeren we in wetenschappelijk onderzoek naar het ontstaan en voorkomen van hart- en vaatziekten
    • verbeteren we patiëntenzorg
    • geven we voorlichting over gezond leven (preventie)

Dankzij onderzoek kunnen artsen veel hart- en vaatziekten goed behandelen. In de toekomst hopen we dat patiënten ook écht kunnen genezen van hart- en vaatziekten.

In ons jaarverslag lees je precies hoe de Hartstichting de inkomsten besteedt. Of lees meer over de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek.

> Meer over de organisatie

CBF-Keur en ANBI

De Hartstichting is in het bezit van het CBF-Keur. Dit keurmerk geeft je zekerheid dat de Hartstichting een betrouwbare organisatie is en dat we je gift goed besteden.

> Meer over CBF-Keur

De Hartstichting heeft ook de status van geregistreerd Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Als een instelling door de Belastingdienst is aangewezen als een ANBI, dan kan een donateur giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken, uiteraard binnen de daarvoor geldende regels.

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)