Steun de Hartstichting met grote gift

Wil je de Hartstichting steunen met een grote gift? Dat waarderen we zeer! Zo kun je écht verschil maken en bijvoorbeeld een project of onderzoek steunen dat jou persoonlijk raakt. We bespreken graag de mogelijkheden.

Impactvolle bijdrage

Het grootste deel van het geld van donateurs gaat naar wetenschappelijk onderzoek. Met grote donaties kunnen onderzoekers snel een stap vooruit zetten. Jouw gift en betrokkenheid is van onschatbare waarde.

Actueel: hartonderzoek naar corona

Het coronavirus kan bij hartpatiënten ernstige klachten geven én kan zorgen voor hartschade bij gezonde mensen. Om de problemen rond het coronavirus en het hart effectief aan te pakken, is snel handelen noodzakelijk. En dat kunnen we!

Direct na uitbraak van het coronavirus zijn we gestart met 3 onderzoeken. Dit onderzoek blijft van levensbelang. Zolang het coronavirus onder ons is, blijft onderzoek hard nodig.

Welk hartonderzoek naar corona is al gestart?

1. Gegevens verzamelen van coronapatiënten

Dit onderzoek verzamelt gegevens van coronapatiënten in het ziekenhuis. Hierdoor hopen artsen inzicht te krijgen in wie precies risico loopt, hoe je hartschade kunt voorkomen en wat de beste behandeling is.

2. Minder IC-opnames door bloeddrukverlager

Onderzoekers willen weten of de bloeddrukverlager valsartan ervoor zorgt dat er minder vocht in de longen komt bij coronapatiënten. Dit kan leiden tot minder patiënten op de IC en aan de beademing.

3. Betere behandeling hartpatiënten met corona door huisartsen

Samen met huisartsen willen we de behandeling van hartpatiënten met corona verbeteren. Is het bijvoorbeeld mogelijk om met slimme technieken sneller te ontdekken wanneer de klachten ernstiger worden?

Prof. dr. Folkert Asselbergs - cardioloog UMCU

“Zolang het coronavirus onder ons is, blijft onderzoek hard nodig. We moeten beter weten wat corona met ons hart en de bloedvaten doet. Patiënten en familieleden hebben nog steeds veel vragen die we niet goed kunnen beantwoorden. We willen hen en toekomstige patiënten beter kunnen helpen.”

> Meer lezen over corona-onderzoek

Steun onderzoek dat jij belangrijk vindt

Als je overweegt een grote gift te doen, horen we graag wat jij belangrijk vindt. Wil je investeren in fundamenteel onderzoek, direct toepasbare innovaties of een specifieke hart- of vaatziekte? Er is veel mogelijk. We gaan graag op zoek naar een passend project.

Investeer in toponderzoek

De Hartstichting financiert toponderzoek. Drie redenen om te investeren in ons onderzoek:

1. Ervaring: ruim 55 jaar ervaring met baanbrekend onderzoek
  2. Strenge selectie door experts: alleen toponderzoekers komen in aanmerking voor financiering
  3. Versnellen door samenwerken: samen met universiteiten, onderzoeksinstituten, ziekenhuizen en bedrijven zorgen we ervoor dat resultaten snel hun weg vinden naar de praktijk.
  4. Betrouwbaarheid: we hebben het CBF-keurmerk en ANBI status

> Lees ook ons jaarverslag

Steunen met belastingvoordeel

De Hartstichting heeft de ANBI-status. Dan kun je aantrekkelijk belastingvoordeel krijgen met je gift. In een persoonlijk gesprek lichten we dit graag toe. Natuurlijk kun je ook advies vragen aan je financieel adviseur als je een groot project wil steunen.

Betrokken blijven bij het project dat je steunt

Als je de Hartstichting steunt met een grote gift, betrekken we je graag bij ons werk. We vinden het belangrijk om te laten zien hoe het geld besteed wordt. We horen graag op welke manier jij op de hoogte wil blijven.

Voorbeelden kunnen zijn:

• rapportages van onderzoekers
  • ​bezoek aan het laboratorium of ontmoeting met de onderzoekers
  • kennissessies bij de Hartstichting

Bespreek je wensen

Alie van der Schaaf, relatiemanager:

“Als relatiemanager spreek ik dagelijks mensen die bijdragen aan onze missie of dat overwegen. Ik vind het heel belangrijk hun beweegredenen en wensen goed te kennen en betrouwbare informatie te geven gedurende het hele traject. Alleen dan is het mogelijk hun betrokkenheid bij de Hartstichting op een respectvolle manier invulling te geven.”

Alie van der Schaaf - relatiemanager
a.vanderschaaf@hartstichting.nl

Zelf geld overmaken zonder persoonlijk contact?

Dat kan natuurlijk ook!

• Doneer via ons online formulier
  • Rechtstreeks overmaken via internetbankieren*: IBAN-nummer van de Hartstichting is NL88 ABNA 0573 200 300

*Als je rechtstreeks geld overmaakt op onze bankrekening, kunnen we je niet persoonlijk bedanken. Wil je graag een bedankje? Vul dan bij het veld 'omschrijving' je gegevens in: je naam en adresgegevens óf je naam en e-mailadres.

Steun onderzoek dat er toe doet. Ook nu!