Preventiepartner Hartstichting

Word met je bedrijf Preventiepartner van de Hartstichting. Met jouw bedrijf draag je bij aan ons werk en het voorkomen van hart- en vaatziekten. Je zet je in voor een gezond hart voor je medewerkers. We helpen je hier graag bij.

Waarom kiezen voor Preventiepartner?

Als Preventiepartner krijg je tools om aan de slag kunt gaan met preventie en gezond leven. Denk bijvoorbeeld aan een jaarlijkse bloeddrukmeting op je bedrijf.

Waarom bloeddruk meten belangrijk is

• 1 op de 3 Nederlanders tussen de 30 en 70 jaar heeft een hoge bloeddruk.
  • Veel mensen weten niet dat ze een hoge bloeddruk hebben, want meestal merk je er niks van.
  • Een hoge bloeddruk verhoogt wel je risico op een hartinfarct, beroerte of hartfalen.
  • Daarom is het belangrijk om regelmatig je bloeddruk te meten, bijvoorbeeld 1 keer per jaar op je bedrijf.

Een partnership met voordelen

Als Preventiepartner steun je de Hartstichting en motiveer je medewerkers om gezond te leven. Al vanaf  € 200,- per maand kun je Preventiepartner worden. Dan profiteer je bovendien van de voordelen voor jouw bedrijf.

Voordelen partnership

Gezondheid voor je medewerkers

• Een bloeddrukmeter per 50 medewerkers. Hiermee kun je zelf een bloeddrukmeting op kantoor organiseren. Je krijgt ook een handige instructiekaart en kleurenwijzer met uitleg over de waarden. Afhankelijk van je bijdrage kan dit ook een geheel verzorgde bloeddrukmeting op locatie zijn.
  • Je krijgt flinke korting op de Persoonlijke Gezondheidscheck voor je medewerkers. Hiermee voldoe je ook aan de wettelijke verplichting voor preventief medisch onderzoek.

Andere extra's

• Elk kwartaal een nieuwsbrief over het werk van de Hartstichting en tips over gezondheid en vitaliteit.
  • Uitnodigingen voor deelname aan netwerkbijeenkomsten.
  • Promotiemateriaal om je maatschappelijke betrokkenheid eenvoudig uit te dragen naar je netwerk en medewerkers.
  • Door de ANBI-registratie van de Hartstichting heb je mogelijk recht op belastingvoordeel.

Je bedrijf is Preventiepartner voor minimaal een jaar. De meeste bedrijven zijn meerdere jaren partner. Elk jaar krijg je een passend aanbod.

Over de Persoonlijke Gezondheidscheck

​Als Preventiepartner krijg je korting op de Persoonlijke Gezondheidscheck voor al je medewerkers. Met de PMO-module van de gezondheidscheck voldoe je aan de wettelijke verplichting voor preventief medisch onderzoek (PMO).

Inhoud gezondheidscheck

• Online vragenlijst over leefstijl, werkvermogen en risico op hart- en vaatziekten.
  • ​Zelftests, waaronder het meten van de bloeddruk, hartslag, cholesterol en suikergehalte.
  • Uitgebreid rapport met inzicht in je gezondheid, risico op hart- en vaatziekten en leefstijltips.

Over het aanbod

• Je krijgt een flinke korting op de Persoonlijke Gezondheidscheck. Afhankelijk van het aantal medewerkers kan die oplopen tot 32%.
  • Als Preventiepartner beslis je zelf of je gebruik maakt van het aanbod. Je krijgt altijd eerst een offerte, je zit nergens aan vast!

3 redenen om te kiezen voor dit partnership

Redenen die Preventiepartners vaak geven zijn:

1. Gezond leven vinden we belangrijk, we willen een voorbeeld zijn voor medewerkers en relaties.
  2. We willen actief bijdragen aan vitalere werknemers en zo ook verzuim verminderen.
  3. We zijn maatschappelijk betrokken en kennen de impact van hart- en vaatziekten. In ons bedrijf zijn er collega's met hartproblemen.

Wat je reden ook is, we denken graag mee hoe jij het beste invulling geeft aan het partnership. Je kunt altijd bij ons terecht voor hulp. Samen maken we er een succes van! Bekijk hier de bedrijven die al meedoen.

Lennard Vis, Marketing Manager Shimano Benelux B.V.

“Shimano heeft als leverancier van onder andere fiets- en hengelsportmaterialen vitaliteit hoog in het vaandel staan. Het partnership van de Hartstichting met de geheel verzorgde bloeddrukmeting, sluit daar goed bij aan. Hierdoor is Hart voor de Zaak letterlijk tastbaar en niet ‘slechts’ een donatie.”

Vrijblijvend contact

Vragen over het partnership?

Eva Klinkenberg
Stuur een e-mail aan Eva

Bel mij over het partnership

Vul het formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

We gebruiken de gegevens in dit formulier uitsluitend voor contact over een partnership.

Geef hier eventueel door op welke momenten we je kunnen bellen.

Bekijk ook

Onderzoekspartner corona