Word met je bedrijf Onderzoekspartner corona van de Hartstichting. Met dit partnership steun je actueel corona-onderzoek en laat je klanten, relaties en medewerkers zien dat jouw bedrijf maatschappelijk betrokken is.

Waarom Onderzoekspartner corona?

Het coronavirus kan bij hartpatiënten ernstige klachten geven en ook hartschade veroorzaken bij gezonde mensen. Dit blijkt al snel na de uitbraak van de coronacrisis. Om mensen zo snel mogelijk beter te helpen, zijn we in het begin van de coronacrisis direct met onderzoek gestart.

Dit onderzoek blijft van levensbelang. Voor hart- en vaatpatiënten blijft het een angstige tijd. Als Onderzoekspartner laat je zien dat dit je raakt en dat je bijdraagt aan oplossingen.

Om welk onderzoek gaat het?

Samen met artsen, wetenschappers en ziekenhuizen in binnen- en buitenland doen we onderzoek. Deze 3 belangrijke onderzoeken zijn al gestart:

1. Gegevens verzamelen van coronapatiënten

Samen met ziekenhuizen hebben we een internationale registratie opgezet waarin we allemaal gegevens over coronapatiënten met hart- en vaatklachten verzamelen. Hierdoor kunnen we het verloop van de ziekte volgen. Door deze gegevens te analyseren, krijgen artsen snel duidelijkheid over de beste behandeling.

2. Minder IC-opnames door bloeddrukverlager

Onderzoekers bestuderen of de bloeddrukverlager valsartan ervoor zorgt dat minder coronapatiënten op de IC terechtkomen. Het vermoeden is dat er door dit medicijn minder vocht in de longen komt. Dit kan het hart ontlasten. De onderzoekers bestuderen dit bij ruim 600 patiënten in Nederlandse ziekenhuizen.

3. Betere behandeling hartpatiënten met corona door huisartsen

Samen met huisartsen zijn we een onderzoek gestart. We onderzoeken hoe huisartsen snel de juiste diagnose kunnen stellen. Bijvoorbeeld hoe benauwdheid bij corona beter te onderscheiden is van hartklachten. Ook is veel meer kennis nodig over de gevolgen van corona op lange termijn. Hoe voorkomen we dat hartpatiënten die net besmet zijn met corona, ernstig ziek worden of overlijden?

Meer onderzoek nodig

Meer kennis is nodig over de risico’s, beste behandeling en de gevolgen op de lange termijn. Er is meer kennis nodig over de risico’s en de beste behandeling. Ook willen we zicht krijgen op de gevolgen om zo coronapatiënten te helpen die kampen met een lang en moeizaam herstel.

Prof. dr. Folkert Asselbergs - cardioloog UMCU

“Zolang het coronavirus onder ons is, blijft onderzoek hard nodig. We moeten beter weten wat corona met ons hart en de bloedvaten doet. Patiënten en familieleden hebben nog steeds veel vragen die we niet goed kunnen beantwoorden. We willen hen en toekomstige patiënten beter kunnen helpen.”

Een partnership met voordelen

Als Onderzoekspartner corona investeer je direct in actueel onderzoek naar het coronavirus. Dit kan al vanaf € 200,- per maand. Dan profiteer je bovendien van de voordelen voor jouw bedrijf.

Voordelen voor je bedrijf

Jij steunt belangrijk onderzoek met grote impact. Daarvoor doen we graag iets terug.

• Je krijgt uitnodigingen voor interessante netwerkbijeenkomsten.
  • Je kunt gebruik maken van promotiemateriaal om je maatschappelijke betrokkenheid eenvoudig uit te dragen naar je netwerk en medewerkers.
  • Je ontvangt een 4 keer per jaar een nieuwsbrief met updates.
  • Door de ANBI-registratie van de Hartstichting heb je mogelijk recht op belastingvoordeel.

Looptijd partnership

Je bedrijf is Onderzoekspartner Corona voor minimaal een jaar. De meeste bedrijven zijn meerdere jaren partner. Elk jaar krijg je een passend aanbod.

Onderzoek blijven steunen na coronatijd

Op dit moment is de steun voor corona-onderzoek hard nodig. Daarom zoeken we partners die hierin willen investeren. Na coronatijd kun je als Onderzoekspartner een ander onderzoeksthema steunen, zoals het eerder opsporen of beter behandelen van hart- en vaatziekten.

3 redenen om te kiezen voor dit partnership

Redenen die Onderzoekspartners corona vaak geven zijn:

1. Ons bedrijf is maatschappelijk betrokken en steunt graag een goed doel.
  2. We dragen graag een steentje bij aan onderzoek waar we als bedrijf achter staan.
  3. In ons bedrijf zijn er collega's of familieleden met hartproblemen. Zij vallen in de risicogroep voor corona, we hebben gemerkt hoeveel impact dit heeft.

Wat je reden ook is, we denken graag mee hoe jij het beste invulling geeft aan het partnership. Je kunt altijd bij ons terecht voor hulp. Samen maken we er een succes van! Bekijk hier de bedrijven die al meedoen.

Ondernemer René Kromkamp - Jumbo Supermarkt:

“Onze Jumbo-vestiging is sinds kort Onderzoekspartner corona. Zelf weet ik hoe het is om trombose te hebben. Toen ik hoorde dat er bij veel coronapatiënten op de ic gevaarlijke stolsels en longembolieën ontstaan, kwam dat wel binnen. Meer kennis is nodig om deze ernstige gevolgen te voorkomen.”

Vrijblijvend contact

Vragen over het partnership?

Eva Klinkenberg
Stuur een e-mail aan Eva

Bel mij over het partnership

Vul het formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

We gebruiken de gegevens in dit formulier uitsluitend voor contact over een partnership.

Geef hier eventueel door op welke momenten we je kunnen bellen.

Bekijk ook

Reddingspartner Hartstichting