Collecte Hartstichting

Meld je aan voor de speciale inhaalcollecte

Duizenden collectanten stonden in april te trappelen om langs te deuren te gaan. Vanwege corona kon dat toen niet. Daarom is het van 12 tot en met 24 oktober tijd voor een unieke inhaalcollecte.

Ook het Longfonds en ReumaNederland konden niet collecteren vanwege corona. Wij bundelen voor één keer onze bussen met het Longfonds en ReumaNederland! We lopen mét elkaar en vóór elkaar, voor een gezonder Nederland.

Gezocht: collectanten

Help jij een paar uurtjes mee tijdens onze inhaalcollecte van 12 t/m 24 oktober?

Ja, ik meld me aan

Waarom deze unieke collecte?

Het heeft voor alle 3 de fondsen grote gevolgen dat de collecte eerder dit jaar niet doorging. Digitaal hebben we gelukkig al een mooi bedrag opgehaald. Helaas niet zo veel als bij de echte collecte. Daarom is deze unieke inhaalcollecte erg belangrijk. We komen in actie voor de gezondheid van alle mensen, in het bijzonder mensen met een hart- of vaatziekte, een reumatische aandoening of een longziekte.

Waar gaat de opbrengst naar toe?

​De opbrengst van de collecte gaat naar onderzoek naar nieuwe en betere behandelingen. Ook zorgen we voor betrouwbare informatie en helpen we patiënten (en hun naasten) beter met hun ziekte te leven. Daarnaast helpen we mensen om te voorkomen dat ze ziek worden.

Collecteren op 1,5 meter afstand: hoe doe je dat?

Als collectant ga je met de collectebus langs de deuren.Veilig collecteren op 1,5 meter afstand blijft tijdens de inhaalcollecte het uitgangspunt. Stichting Collecteplan heeft hiervoor richtlijnen opgesteld in samenwerking met het RIVM.

Zo ziet collecteren op 1,5 meter afstand eruit:

• Zet de bus op de grond en bel aan.
  • Zet twee stappen naar achter, zodat je op minimaal 1,5 meter afstand staat.
  • Geven kan op 2 manieren:
    • met de mobiele telefoon door de QR-code op het label op de bus te scannen.
    • contant geld in de collectebus doen
  • Bedank de gever.
  • Zodra de deur dicht is, kun je de bus weer meenemen.
  • Doet er niemand open? Stop dan de niet-thuiskaart in de brievenbus. Die krijg je van ons samen met je collectebus.

Heb ik een mondkapje of handschoenen nodig?

Het RIVM adviseert dit op dit moment niet in Nederland. Maar als je het prettig vindt, mag je deze beschermingsmiddelen wel dragen.

Wat we in ieder geval wel van je willen vragen is om jezelf goed te beschermen door:

• Je handen te wassen voor en na iedere collecteronde
  • De collectebus na iedere collecteronde schoon te maken
  • Je handen te wassen als je helpt met tellen van geld

Samen collecteren

De inhaalcollecte werkt bijna hetzelfde als een normale huis-aan-huiscollecte:

• We zorgen dat we veilig collecteren door op 1,5 meter afstand te blijven en alle regels van het RIVM te volgen. De gezondheid van onze collectant én enthousiaste gevers aan de deur is natuurlijk het belangrijkst.
  • De totale opbrengst wordt via een vaste verdeelsleutel onder de deelnemende fondsen verdeeld.

Ons werk voor een gezonder Nederland moet doorgaan! Help je mee?

Help ook mee

Wil jij als collectant meehelpen om een succes te maken van deze unieke inhaalcollecte? Geweldig! Meld je dan nu aan.

Meld je aan

Heb je al eerder meegedaan met de collecte? Geweldig! Sommige collectanten ontvangen van ons een SMSje om weer mee te doen. De afzender van het SMSje is "Collecte" en de link gaat naar je persoonlijke pagina op de website https://mii.io.

Vragen over vrijwilligerswerk of collecteren?

Mail Servicepunt Vrijwilligers

Bel 070 315 56 95