Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Collecteweek Hartstichting

Collecteweek

Elk jaar in april is het collecteweek. In 2019 is dit van 7 t/m 13 april. Zo'n 50.000 collectanten gaan dan op pad om geld op te halen voor de Hartstichting. Help je ook mee?

Help mee met de collecte

Tijdens de collecte zijn er elk jaar veel vrijwilligers nodig. Zo zoeken we altijd mensen die de collecte willen organiseren in hun woonplaats of wijk. Of die een paar uurtjes willen lopen in de collecteweek. Meld je daarom vast aan voor de collecteweek in 2019.

Ja, ik help mee

Geld collecte goed besteed

Het geld van de collecte in 2018 gaat naar meer openbare AED’s in Nederland. Snelle inzet van een AED bij een hartstilstand vergroot de kans op overleven aanzienlijk. In Nederland is er een systeem dat werkt met vrijwilligers (burgerhulpverleners). Zij krijgen via de 112-meldkamer een reanimatie-oproep bij een hartstilstand in hun buurt. Een aantal krijgt het verzoek een AED op te halen. Hoe meer AED's er in de buurt hangen, hoe groter de kans dat het slachtoffer het overleeft.

> Meer over reanimatie en AED

Eenvoudig en snel online doneren

Tijdens de collecte geven veel mensen een klein bedrag. Maar natuurlijk kun je ook de rest van het jaar eenvoudig een klein bedrag online geven.

Doe een online gift

Zet vast in je agenda

Collecteweek Hartstichting: 7 tot en met 13 april 2019

Vrijwilliger worden

Martijn

Martijn: “Als collecte-organisator ben ik trots op al mijn collectanten”

Collecteren tijdens een feest

Lenneke

Lenneke: “Collecteren is een kleine moeite, 2 straatjes is zo gedaan”

Vragen over vrijwilligerswerk of collecteren?

Mail Servicepunt Vrijwilligers

Bel 070 315 56 95