Collecteweek Hartstichting

Het is tijd voor de speciale inhaalcollecte!

Duizenden collectanten stonden in april te trappelen om langs te deuren te gaan. Vanwege corona kon dat toen niet, maar ons werk voor een gezonder Nederland moet doorgaan! Daarom is het van 12 tot en met 24 oktober tijd voor een unieke inhaalcollecte. Wij bundelen voor één keer onze bussen met het Longfonds en ReumaNederland!

Overal in het land bundelen onze collectanten de collectebussen met het Longfonds en ReumaNederland, die ook niet konden collecteren vanwege corona. We lopen mét elkaar en vóór elkaar, voor een gezonder Nederland.

12 t/m 24 oktober is het tijd voor de inhaalcollecte. Zet jij het ook in je agenda?

Waarom deze unieke inhaalcollecte?

Dat de collectes eerder dit jaar niet door konden gaan heeft grote gevolgen. Digitaal hebben we gelukkig een mooi bedrag opgehaald. Helaas niet zo veel als bij de echte collecte. Daarom is deze unieke inhaalcollecte erg belangrijk. We komen in actie voor de gezondheid van alle mensen, in het bijzonder mensen met een hart- of vaatziekte, een reumatische aandoening of een longziekte.

Collecteopbrengst is onmisbaar

De opbrengst van de collecte gaat naar onderzoek naar nieuwe en betere behandelingen. Ook zorgen we voor betrouwbare informatie en helpen we patiënten (en hun naasten) beter met hun ziekte te leven. Daarnaast helpen we mensen om te voorkomen dat ze ziek worden.

Samen collecteren

De inhaalcollecte werkt bijna hetzelfde als een normale huis-aan-huiscollecte:

• We zorgen dat we veilig collecteren door op 1,5 meter afstand te blijven en alle regels van het RIVM te volgen. De gezondheid van onze collectant én enthousiaste gevers aan de deur is natuurlijk het belangrijkst.
  • De totale opbrengst wordt via een vaste verdeelsleutel onder de deelnemende fondsen verdeeld.

Ons werk voor een gezonder Nederland moet doorgaan! Help je mee?

Doe mee met de inhaalcollecte

Wil jij als collectant meehelpen om een succes te maken van deze unieke inhaalcollecte? Geweldig! Meld je aan door ons een mailtje te sturen.

> Ja, mail vrijwilligers@hartstichting.nl

Vragen over vrijwilligerswerk of collecteren?

Mail Servicepunt Vrijwilligers

Bel 070 315 56 95