Collecteweek Hartstichting

Bedankt voor je bijdrage in de collecteweek!

De collecteweek was dit jaar vanwege het coronavirus een beetje anders. Gwendy en duizenden andere collectanten konden niet persoonlijk langs de deur komen. Daarom was de collecte dit jaar digitaal. We willen alle collectanten én iedereen die heeft bijgedragen heel hartelijk bedanken!

De opbrengst van onze digitale collecteweek is € 355.523,-

Besteding van de opbrengst

De giften dragen bij aan belangrijk onderzoek, zoals nieuw onderzoek naar het coronavirus. Hartpatiënten kunnen ernstig ziek worden door het coronavirus. Ook bij gezonde mensen kan het virus hartklachten en schade aan het hart veroorzaken. Meer informatie is nodig, daarom is dit nieuwe onderzoek direct gestart.

> Meer over dit onderzoek

Collecte aan de deur?

De collecte aan de deur blijft een heel belangrijke inkomstenbron voor de Hartstichting om levensreddend onderzoek te kunnen financieren. Komende tijd bekijken we of er mogelijkheden zijn om de huis-aan-huis-collecte, samen met andere gedupeerde fondsen, op een ander moment door te laten gaan. Zodra we hier meer over weten zullen we onze vrijwilligers hierover informeren.

Dankbaar voor onze vrijwilligers

Om in heel Nederland op hetzelfde moment te gaan collecteren, is een goede voorbereiding nodig. De organisatoren waren dan ook al druk in de weer om de collecte ook dit jaar tot een succes te maken. En ook stonden tienduizenden collectanten klaar om voor ons op pad te gaan. We zijn hen allemaal enorm dankbaar!

Meer over de collecte

Gwendy

Gwendy: "Het coronavirus maakt me niet bang, maar wel voorzichtig."

Collecte Hartstichting opgeschort

Word collectant

Vragen over vrijwilligerswerk of collecteren?

Mail Servicepunt Vrijwilligers

Bel 070 315 56 95