Hartstichting.nl wordt geladen

Om meer levens te redden bij een hartstilstand zijn overal in Nederland AED’s nodig die zijn aangemeld bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu. Toch zijn er nog plaatsen waar een AED ontbreekt. Die plekken zie je op onze overzichtskaart. Lees voor meer uitleg deze disclaimer.

Door in de rode gebieden op de kaart AED’s te plaatsen en aan te melden bij HartslagNu, maken we samen Nederland hartveiliger. Het volgende is belangrijk om te weten:

• De kaart laat met rode gebieden zien waar in Nederland nog AED’s nodig zijn voor een landelijk dekkend netwerk van 24/7 beschikbare AED’s die zijn aangemeld bij reanimatie oproepsysteem HartslagNu.
  • Het middelpunt van het rode gebied is de ideale locatie voor een nieuwe AED om optimaal bij te dragen aan het landelijke AED-netwerk.
  • De afstand van het midden tot de rand van elke rode cirkel is 500 meter: dat is de afstand die 1 AED kan voorzien. Door een AED in het midden te plaatsen, kan hij dus de hele rode cirkel bedienen.
  • Hoe verder weg van het midden een AED wordt geplaatst, hoe minder impact de AED heeft op de dekking van het AED-netwerk.
  • Als jij wilt bijdragen aan een hartveiligere buurt, let er dan op dat je de AED plaatst in een rood gebied op de kaart, of er heel dichtbij. Ideaal gezien in het midden van de cirkel.
  • Uiteraard mag je zelf de locatie bepalen, maar hoe dichter een AED bij de aangegeven plek op de kaart wordt geplaatst, hoe beter het ons netwerk van dag en nacht beschikbare AED's versterkt.
  • De plekken zijn met zorg gekozen, maar het zijn benaderingen, omdat we niet van elk gebied de lokale (verkeers)situatie kennen (bijvoorbeeld of er drukke wegen zijn of dat er water tussen zit). De optimale plek zou iets kunnen afwijken van de kaart. Bekijk altijd zelf de lokale situatie. De kaart is indicatief.
  • We werken de kaart maandelijks bij. Daardoor kan het dat ergens al wel een AED hangt, maar op de kaart nog een rode cirkel staat. Ook als er wel een AED hangt, maar deze niet is aangemeld, blijft er op de kaart een rode cirkel staan.
  • Plekken waar AED’s zijn gepland, maar nog niet zijn geïnstalleerd of aangemeld zijn niet meegenomen in deze kaart.
  • HartslagNu en de Hartstichting hebben de kaart met zorg gemaakt. Aan de kaart kunnen geen rechten worden ontleend. De kaart is een hulpmiddel bij het versterken van het landelijke netwerk van AED's.

Heb je vragen over:

Toch liever contact? Stuur een e-mail naar [email protected].