Om wat voor soort AED gaat het?

Eigenaar AED

Let op: alleen Nederlandse mobiele nummers

Adresgegevens

Informatie over de AED

Buitenkast AED

Extra gegevens

De Hartstichting gaat vertrouwelijk om met je persoonlijke gegevens. Lees ons privacystatement

Handig om bij de hand te hebben

Op je AED staat:

• type- en serienummer
  • verloopdatum van de elektroden
  • verloopdatum van de batterij

Dit vul je in tijdens het aanmelden. Zo weten we dat de AED beschikbaar is en goed werkt.

Het beste is als je AED buiten op een goed bereikbare plek hangt. Toch binnen? Zorg dan dat hij dichtbij de ingang hangt.

Waarom nodig?

Door je AED aan te melden, kun je levens redden in jouw buurt. Hoe sneller een AED ingezet wordt, hoe groter de kans dat iemand een hartstilstand overleeft.

• Jouw AED redt levens

Je meldt je AED aan bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu. Dit werkt via de 112-alarmcentrale. Als daar een melding binnenkomt van een hartstilstand, worden direct burgerhulpverleners ingeschakeld om te gaan reanimeren. Een aantal krijgt een oproep om een AED op te halen. Dit kan ook jouw AED zijn!

• Hoe zit het met de rest van Nederland?

Veel AED’s in Nederland zijn nog niet geregistreerd bij het oproepsysteem. HartslagNu. Dat is jammer, want zo gaat er soms kostbare tijd verloren bij een hartstilstand. Meld als bedrijf of particulier daarom jouw AED aan. Nadat je AED geregistreerd is, kunnen burgerhulpverleners jouw AED gebruiken bij een hartstilstand in de buurt. Ze brengen zelf de AED terug.

Vragen over je aanmelding?

Je meldt je AED aan bij HartslagNu. Heb je nog vragen hierover of wil je iets wijzigen? Dan kun je terecht bij HartslagNu

Heb je vragen over:

Toch liever contact? Stuur een e-mail naar [email protected].