Hartstichting.nl wordt geladen

Herman voelt zich een zondagskind. In veel opzichten. Hoe hij is opgegroeid, dat hem een erfelijke ziekte bespaard is gebleven en dat hij en zijn partner Bert, ondanks hun hartziekten, door medisch ingrijpen nog altijd samen zijn. Herman wil zijn dankbaarheid doorgeven en op die manier iets betekenen voor mensen die in de toekomst te maken krijgen met hart- en vaatziekten.

Een gelukkig leven is niet altijd vanzelfsprekend geweest

"Mijn partner Bert heeft een verleden met hartziekten. In 2009 kreeg hij een mechanische hartklep. Na 3 maanden ging dat helaas mis, de hartklep had losgelaten. Een nieuwe, biologische hartklep werd geplaatst. Dat ging echter minder goed. Hij heeft weken met koorts in het ziekenhuis gelegen. Bert heeft daarna lang moeten revalideren. Weer later kreeg hij nog een pacemaker en hartstents. Daarna werd ik zelf geconfronteerd met hartritmestoornissen.

Met onze nalatenschap wordt later iets nuttigs gedaan

Onlangs heeft Bert voor de derde keer een openhartoperatie gehad. Gelukkig met goed resultaat. Ik besef dat Bert het leven nog heeft en ik zelf aan hartritmestoornissen ben behandeld dankzij onderzoeken die de Hartstichting mogelijk maakt. Omdat de Hartstichting ons aan het hart gaat, hebben we er bewust voor gekozen om de Hartstichting in ons testament op te nemen. Zo kan levensreddend onderzoek ook in de toekomst plaatsvinden. Met ons geld wordt dus iets nuttigs gedaan."

Bert en ik genieten nog samen van het leven. Dat geluk geven wij graag door.
— Herman
Lachende man

Herman: "Denk na waar je binding mee hebt."

“Het is belangrijk dat je bij jezelf nagaat wat je belangrijk vindt. Is dat de planeet, zijn het ziektes die levens van mensen bedreigen of iets anders? Denk dan na over een goed doel dat hierbij past en neem dat op in je testament. Het zegt namelijk iets over jezelf, ook als je er niet meer bent. En vergeet vooral niet om het bij een notaris vast te leggen.” Lees hier het hele verhaal van Herman

Wilt u ook inspiratie en tips voor een testament dat bij u past?

Vraag gratis en vrijblijvend het Inspiratieschrift ‘Nalaten uit het hart’ aan.
Een schrift op een tafel