Hartstichting.nl wordt geladen

Kleine moeite om AED's toegankelijk te maken

Cor van Zadelhoff, voorzitter Zadelhoff Fonds:

AED’s moeten voor iedereen bereikbaar zijn en dienen dus aan de buitenkant van een gebouw te hangen. Het is een kleine moeite voor eigenaren/gebruikers van onroerend goed om hieraan mee te werken en de AED’s daardoor eenvoudig toegankelijk te maken. Hier werk ik graag aan mee en dit draag ik ook graag uit aan de onroerendgoedwereld. Hart voor de Hartstichting!

Foto: Peter Boer

Een foto van Cor van Zadelhoff

Bijdragen aan gezondheid bewoners vinden we belangrijk

Ronald Huikeshoven, directievoorzitter AM:

"We hoefden niet lang na te denken om ambassadeur te worden van de Hartstichting. We zien als maatschappelijke betrokken gebiedsontwikkelaar een rol om de gezondheid van onze bewoners in hun leefomgeving te bevorderen. Met het plaatsen van AED’s dragen we hier een steentje aan bij."

Een foto van Ronald Huikeshoven

Niet alleen een veilig idee voor huurders, maar voor de hele buurt

Jaap van der Bijl, directeur Altera:

"Als eigenaar van een groot aantal woningcomplexen willen we een voortrekkersrol vervullen. We zagen de oproep van de Hartstichting om het AED-netwerk landelijk dekkend te maken. Het welzijn van onze huurders is belangrijk, we willen dat ze prettig bij ons huren. Daarbij is de aanwezigheid van een AED een cruciaal onderdeel. Niet alleen voor onze huurders, maar voor de hele buurt. Daarom hangen we de AED ook aan een buitenmuur."

Een foto van Jaap van der Bijl

De moeite is klein, maar het resultaat is groot

Erik-Jan Bulstra Real Estate & Business Consultant:

"Als ambassadeur Vastgoedsector Hartveilig ondersteun ik de Hartstichting bij haar missie om een landelijk dekkend netwerk van 24/7 beschikbare en geregistreerde AED’s te realiseren. Ik inspireer en enthousiasmeer mijn vastgoednetwerk om ook aan de missie bij te dragen en breng partijen in contact met het team van de Hartstichting. Mijn doel is natuurlijk om de missie Vastgoedsector Hartveilig te helpen volbrengen."

Een foto van Erik-Jan Bulstra

Investeren in woningen is meer dan alleen een dak boven je hoofd bieden

Allard van Spaandonk, Chief Investment Officer Dutch Investments Bouwinvest:

"Als investeerder van pensioen- en verzekeringsgeld, gelooft Bouwinvest in de creatie van financiële en maatschappelijke waarde. Investeren in woningen is voor ons meer dan alleen mensen een dak boven het hoofd bieden. Een veilige en gezonde leefomgeving is goed voor het welzijn van onze huurders en andere buurtbewoners. De aanwezigheid van een AED draagt hier voor iedereen een stukje aan bij. Wij steunen dit initiatief dan ook van harte."

Een foto van Allard van Spaandonk

We dragen graag ons steentje bij aan het landelijk AED-netwerk

Robbert van Dijk, fund director ASR Dutch Core Residential Fund:

“Als maatschappelijk verantwoorde vermogensbeheerder van vastgoed vindt a.s.r. real estate een gezonde leefomgeving voor huurders belangrijk. Door de portefeuille van het ASR Dutch Core Residential Fund hartveiliger te maken leveren we hier een bijdrage aan. Met het plaatsen van de AED’s aan de buitenmuren van onze woningcomplexen op plekken waar de dekking onvoldoende was, dragen we tevens ons steentje bij aan het verder dichten van het landelijke AED-netwerk.”

Portret van Robbert van Dijk

Fijn en veilig wonen met AED's en reanimatiecursussen voor bewoners

Heleen Aarts, CEO Amvest:

“Mensen een fijn thuis geven, dat is al ruim 20 jaar de missie van Amvest. Door het plaatsen van een AED aan een groot aantal woningcomplexen, dragen we hieraan bij. Het is goed te weten dat hiermee ook het landelijk AED-netwerk meer dekkend wordt. Met het aanbieden van een reanimatiecursus aan onze bewoners leren zij hoe de AED’s op de juiste manier worden gebruikt.”

Portret van Heleen Aarts

Samen met partners bedenken en creëren we prettige gebieden en buurten

Yvonne van Mierlo, directeur Blauwhoed Studio

“Samen, omdat je samen verder komt. Samen met partners bedenken en creëren we prettige gebieden en buurten. Als ambassadeur van de Hartstichting kunnen we zorgen voor een hartgezonder en hartveiliger Nederland. Een bijdrage leveren aan het welzijn van bewoners en een maatschappelijke meerwaarde bieden aan de leefomgevingen.”

Een foto van Yvonne van Mierlo

Ook meedoen?

Wil jij je als vastgoedbedrijf ook aansluiten?

• ​We doen voor jou graag een check of de panden uit je portefeuille in een gebied liggen waar nog AED's nodig zijn.
  • Meedoen aan het initiatief betekent dat je de AED's zelf aanschaft en zorgt voor goed eigenaarschap en beheer. Je krijgt van ons een uitgebreide lijst met aandachtspunten voor het kopen en beheren van een AED.
  • Je plaatst de AED's aan een buitenmuur die 24/7 beschikbaar is en meldt ze aan bij oproepsysteem HartslagNu.

Contact

Marianne Spoelstra, programma manager AED’s: "Ik vind het fantastisch om de grote betrokkenheid te zien. En mooi dat iedereen zich ook inzet om het voor elkaar te krijgen. Zo werken we samen aan het vullen van AED-loze zones. Nu en in de toekomst."

Wil je meer weten? Aarzel dan niet om contact met mij op te nemen! Stuur mij een e-mail.