Hartstichting.nl wordt geladen

Bedankt dat jij als Hart voor de Zaak partner bijdraagt aan een gezond hart voor iedereen. Inspireer ook jouw werknemers om goed voor hun hart te zorgen en ga aan de slag met onze tools, zoals een reanimatiecursus of bloeddrukmeters, waarmee je direct bijdraagt aan een hartgezonder en hartveiliger Nederland.​

Ga aan de slag!

Als onderdeel van het partnership, support de Hartstichting jouw bedrijf en werknemers met allerlei tools. Hiermee kunnen jij en jouw werknemers werken aan een hartgezond leven en snelle hulp in de buurt bij bijvoorbeeld een hartstilstand. Je draagt hiermee dus direct bij aan een hartgezonder en hartveiliger Nederland.

De Hartstichting helpt jou

• Korting op de Persoonlijke Gezondheidscheck

Je ontvangt een mooie korting op de Persoonlijke Gezondheidscheck. Met deze gezondheidscheck voldoe je als werkgever aan de wettelijke verplichting voor preventief medisch onderzoek (PMO). Hiermee zorg je voor gezondere werknemers, meer productiviteit en een lager ziekteverzuim. Dat wil jij toch ook? Vraag vandaag nog vrijblijvend een offerte en informatie aan.

Lees meer over de PGC

• Vitaliteitspakket voor jouw werknemers

Inspireer jouw werknemers met het vitaliteitspakket tot een hartgezonde leefstijl. Het vitaliteitspakket helpt werknemers om hun hart beter te leren kennen en goed voor hun hart te zorgen.

Bekijk het vitaliteitspakket en deel het met jouw werknemers

• Gevelbordjes en raamstickers

Met onze receptie- en gevelbordjes en stickers laat je zien dat je Hart voor de Zaak steunt. En inspireer je klanten en/of bezoekers om ook partner te worden.

De bordjes kunnen op de gevel van je bedrijfspand of bij de receptie worden geplaatst. De stickers kunnen op de ramen worden geplakt (zowel de buitenzijde als binnenzijde van het raam is mogelijk). Je kunt de bordjes en stickers kosteloos bij ons aanvragen via onderstaand formulier.

De mogelijkheden:

• Receptiebordje [25x25x0.6] met houten houder [20x5x3]
    • Gevelbordje met plakstrips [25x25x0.6]
    • Gevelbordje met gaten en afstandhouders [25x25x0.6]
    • Sticker binnenzijde raam [25x25]
    • Sticker buitenzijde raam [25x25]
    Stickers met logo van Hart voor de Zaak
  • Informatie over en ondersteuning rookvrije werkomgeving

Wil je ook jouw werkomgeving rookvrij maken? De Hartstichting kan jou daarbij helpen.

Meer informatie over Rookvrij Werken

• (Netwerk)bijeenkomsten en evenementen

Neem deel aan (netwerk)bijeenkomsten en evenementen voor een hartgezonde leefstijl. Uitnodigingen volgen per mail en/of post.​

Bekijk de evenementenkalender

• LinkedIn pagina & nieuwsbrief

Je ontvangt de kwartaalnieuwsbrief over het werk van de Hartstichting en informatie over een hartgezonder en hartveiliger Nederland als je je hiervoor hebt aangemeld.​ Volg ons voor het laatste nieuws op de Hart voor de Zaak LinkedIn-pagina.

Volg ons op LinkedIn

Promotiematerialen

Gebruik het promotiemateriaal zoals online banners, logo’s en een persbericht om de betrokkenheid van jouw bedrijf te tonen aan werknemers, klanten en relaties.

Goede ervaring met partership

Geelhoed Metaalhandel is Hart voor de Zaak partner. We spraken met eigenaar René over het partnership.

René van Winkelen - eigenaar Geelhoed Metaalhandel B.V.

"Als iemand hier op het bedrijf iets overkomt, willen we snel kunnen handelen"

Man leunt op stapel pallets

Welke tools kies jij?

Je kunt kiezen uit verschillende opties die eraan bijdragen om Nederland en je bedrijf hartveiliger en/of hartgezonder te maken.​ Meer uitleg vind je hieronder.

AED aan jouw bedrijfspand

Bij een hartstilstand telt iedere minuut. Daarom is het belangrijk dat iemand zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt. Dit vergroot de overlevingskans bij een hartstilstand. Elke gewonnen minuut betekent een betere kwaliteit van leven.​ Een AED is tijdens een reanimatie onmisbaar.

• Inhoud AED-pakket

Het AED-pakket bestaat uit:

• Philips Heartstart FRx-AED. De AED is schokbestendig en heeft uitgebreide gesproken reanimatieondersteuning.
    • Robuuste Rotaid-buitenkast (hoge water- en stofdichtheid) zonder pincode-slot.
    • 5 jaar service- en onderhoudspakket.

Belangrijk:

• Je ontvangt de instructies om de kast zelf op te hangen.
    • Je dient de AED met buitenkast te bevestigen op een openbare plek die 24 uur per dag beschikbaar is.
    • ​Je zorgt zelf voor stroomvoorziening naar de buitenkast voor verwarming en verlichting.
    • Als je de AED hebt opgehangen, meld je deze aan bij het reanimatie-oproepsysteem HartslagNu. Je kunt je AED aanmelden via onze website.
    rennen aed

Reanimatiecursus

Je ontvangt een basis- of herhaalcursus reanimatie voor 6 personen. In de cursus leren de deelnemers reanimeren en een AED bedienen. Zo weten ze wat ze moeten doen bij een hartstilstand en neemt de kans op overleving van het slachtoffer toe. Dat maakt het bedrijf én de omgeving veiliger.

Wanneer je niet kiest voor de AED of bloeddrukmeters voor werknemers dan kun je ook 2 reanimatiecursussen voor 6 personen aanvragen.​

reanimatieles

Tip: de basis- of herhalingscursus reanimatie vindt op locatie plaats en is voor maximaal 6 personen. Heeft jouw bedrijf minder werknemers? Dan mag je natuurlijk ook klanten en relaties uitnodigen om deel te nemen.

Bloeddrukmeting op locatie

Vanaf je 40ste adviseren we om jaarlijks je bloeddruk te meten. Dit kan ook op het werk. Kies je voor deze optie? Dan krijg je een gratis bloeddrukmeting op jouw bedrijf. Iedereen in jouw bedrijf kan dan zijn of haar bloeddruk laten meten en krijgt uitleg over zijn persoonlijke uitslag.

Bij deze optie ontvang je per 50 werknemers een gratis bloeddrukmeter. Je ontvangt een handige instructiekaart van hoe je een betrouwbare meting uitvoert en een kleurenwijzer met uitleg over bloeddrukwaarden.

Vrouw meet bloeddruk van man in winkel

Tip: organiseer jaarlijks een bloeddrukmeting op de werkvloer. De Hartstichting stuurt je handige informatie toe over hoe je een meetpunt kunt inrichten.​

Bloeddrukmeters voor werknemers

Je ontvangt voor al je werknemers een bloedrukmeter inclusief instructie met een maximum aantal van 50. Wanneer je deze optie kiest, kunnen jouw werknemers in alle rust en privacy thuis jaarlijks hun bloeddruk meten. De rest van het gezin kan hier dan ook gebruik van maken.

Bloeddruk meten en schriftje
  • Waarom is bloeddruk meten zo belangrijk?

Je bloeddruk checken is belangrijk omdat:

• Vanaf 40 jaar heb je meer kans op een hoge bloeddruk.
    • Een hoge bloeddruk voel je vaak niet, maar verhoogt wel je kans op een hartinfarct of beroerte.
    • Daarom is het belangrijk om vanaf je 40ste jaarlijks je bloeddruk te meten.
    • Help mee en maak het meten van de bloeddruk op het werk mogelijk.
    • Zo zorg je goed voor je hart en dat van je werknemers.

Vraag de gewenste tools of promotiemateriaal aan

Vul het formulier hieronder in en geef jouw tool naar keuze aan: een AED, basis reanimatiecursus of herhalingscursus, bloedrukmeters of een bloeddrukmeting op locatie. Ook kun je de verschillende materialen voor gevelbordjes - en stickers hier aanvragen.

Heb je vragen?

Neem contact op met Gebke Compeer (070 - 315 5575). Of stuur stuur een mail naar hartvoordezaak@hartstichting.nl.