Even voorstellen: Kris Krokodil

Header kris mint

Kris Krokodil is een vriendje voor kinderen met een hartafwijking. Kris maakt met zijn aangeboren hartafwijking herkenbare avonturen mee. Lees de avonturen van Kris voor uit het boekje Hartsvriendjes. Of kijk samen met je kind naar de grappige animatiefilmpjes.

Voorleesboek Hartsvriendjes met knuffel Kris

Kris Krokodil is 5 jaar en heeft een hartafwijking. Dat is goed te zien aan een litteken op zijn borst. Kris beleeft dingen die kinderen en ouders zeker herkennen.

De avonturen van Kris Krokodil staan in het voorleesboek Hartsvriendjes. Je leest er verhalen over het ziekenhuis en de operatie. Maar ook over leuke dingen zoals zwemmen en verstoppertje spelen. Kris kan dit ook allemaal, alleen wat rustiger.

De verhalen zijn voor kinderen van 4 tot 6 jaar. Bij het boek hoort een knuffel van Kris Krokodil.

Kris Krokodil bestellen

Het boek en de knuffel kosten samen € 14,50 (inclusief verzendkosten). Bestel ze door een e-mail te sturen aan kriskrokodil@hartstichting.nl.

Vermeld in je e-mail:

• je naam,
  • het bezorgadres,
  • je bankrekeningnummer,
  • dat je de Hartstichting machtigt om eenmalig € 14,50 van je bankrekening af te schrijven.

Zodra het geld van je rekening is afgeschreven, sturen wij het boek en de knuffel op. Meestal heb je Kris binnen 2 weken in huis.

Bestellen vanuit het buitenland

Kris kun je ook bestellen vanuit België. Woon je in België? Dan betaal je € 2,- extra verzendkosten. Maak € 16,50 over op rekeningnummer: IBAN: NL71RABO0127652426 BIC: RABONL2U onder vermelding van Kris Krokodil. Mail je naam en adres in België en je rekeningnummer (ter verifiëring) aan kriskrokodil@hartstichting.nl.

Kris Krokodil is een vriend voor je kind

De avonturen van Kris gebruik je om met je kind over zijn of haar hartaandoening te praten.

Kinderen nemen Kris mee naar de arts of naar het ziekenhuis. Of ze spelen de verhaaltjes uit het boek na. Met Kris vertellen ze vriendjes over hun hartaandoening. Of over die spannende operatie. Kortom: Kris is een echte kameraad!

Gratis voor nieuwe leden

Ontvang het boek Hartsvriendjes met knuffel Kris Krokodil gratis als je lid wordt van De Hart&Vaatgroep  of van de Patiëntenvereniging Aangeboren Hartafwijkingen (PAH). Bij de inschrijving geef je aan dat je een ouder bent van een kind met een hartafwijking.

Lesbrief voor docenten

Wil je het boekje Hartvriendjes gebruiken in de klas? Download de gratis lesbrief en vind daar lessuggesties rond Hartsvriendjes.

Filmpjes Kris Krokodil

Kris Krokodil speelt ook de hoofdrol in een aantal animatiefilmpjes.

Meer filmpjes van Kris

Bekijk in dit filmpje waarom Fatima Moreira de Melo deze animatiefilmpjes belangeloos heeft ingesproken.

Deel via: