Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Dress Red Day

Op 29 september is het Dress Red Day. De Hartstichting roept die dag iedereen op iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Signalen dat er iets mis is met hart zijn bij vrouwen vaak minder duidelijk dan bij mannen. Ze worden daardoor sneller over het hoofd gezien of niet op tijd herkend. Hierdoor overlijden nog teveel vrouwen onverwacht. Dat moet veranderen.

Draag rood op Dress Red Day

In september staat het vrouwenhart centraal. Op 29 september is het Dress Red Day. Ook in 2017 kleurt heel Nederland weer rood op deze dag. Draag rood op Dress Red Day en vraag hiermee aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Alles mag en kan, als het maar rood is.

> Volg Dress Red Day op Facebook

Heidi

“Na mijn eigen ervaring wil ik bijdragen aan bewustwording rond hart- en vaatziekten bij vrouwen”

Lees mijn verhaal

Onderzoek naar vrouwenhart

De Hartstichting vraagt met Dress Red Day aandacht voor meer onderzoek naar het vrouwenhart. Dit is hard nodig.

Meer over onderzoek

Lees meer over vrouwen en hart- en vaatziekten

Zorg voor het vrouwenhart moet beter

Onderzoek brengt kennis over hart- en vaatziekten bij vrouwen in kaart