Op 29 september is het Dress Red Day. Heel Nederland gaat die dag in het rood om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Jij doet toch ook mee?

Op Dress Red Day staan we met elkaar stil bij het belang van onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Vroeger wist men nog niet dat er een groot verschil is tussen ziekte bij mannen en vrouwen. Nu dat bekend is, is het hoog tijd om te zorgen voor betere behandelingen voor vrouwen, vindt de Hartstichting. Daar vragen we aandacht voor!

Doe mee en draag een rode outfit op 29 september!

Samen maken we écht een verschil

Mede dankzij alle mensen die jaarlijks meedoen aan deze oproep van de Hartstichting, zijn al meerdere onderzoeken gestart naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Zo is er nu al meer bekend over de signalen van hartziekte bij vrouwen en over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Dress Red Day heeft dus echt zin. Geweldig als jij meedoet!

Betere diagnose en behandeling nodig

Bij vrouwen zijn ziektesymptomen vaak niet zo duidelijk als bij mannen. Het wordt te vaak over het hoofd gezien of is er geen goede behandeling. Dat moet echt veranderen. Daarom investeert de Hartstichting 2,5 miljoen euro in een groot onderzoeksprogramma voor het opsporen en behandelen van hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Aandacht voor je hart

Dress Red Day is daarnaast ook bedoeld om vrouwen op te roepen voor hun hart te zorgen. Als jij voor je eigen hart zorgt, zorgen wij voor belangrijk onderzoek. Samen zorgen we voor gezondere harten. Samen gaan we in het rood op Dress Red Day!

Zet Dress Red Day in je agenda en draag rood op 29 september.

Ook interessant voor jou

Linda

Linda: “Jaren dacht de arts dat ik maagklachten had, maar het was mijn hart”

Vrouwen en hart- en vaatziekten