Elk jaar is het op 29 september Dress Red Day.  Heel Nederland gaat die dag in het rood om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Hart- en vaatziekten worden bij vrouwen nog te vaak over het hoofd gezien. Vrouwen krijgen meestal andere, minder duidelijke klachten dan mannen. Artsen herkennen die klachten vaak te laat. Veel vrouwen krijgen zo niet op tijd de juiste behandeling. Dat moet veranderen en daar vragen we aandacht voor op Dress Red Day.

Samen maken we het verschil

Door aandacht te vragen voor meer kennis, onderzoek en oplettendheid van artsen, kunnen meer vrouwen op tijd de juiste behandeling krijgen. Dankzij onderzoek is er al meer bekend, maar helaas is er nog een hoop onduidelijk.

Op weg naar een betere behandeling

Het is hoog tijd dat er voor aandoeningen die veel voorkomen bij vrouwen vaker een behandeling op maat komt. En dat hart- en vaatziekten sneller worden herkend. Daarom investeert de Hartstichting de komende jaren 2,5 miljoen euro in een groot onderzoeksprogramma voor het opsporen en behandelen van hart- en vaatziekten bij vrouwen.

In het rood op 29 september

Op 29 september maken we iedereen weer even bewust van het belang van zorgen voor het hart van de vrouw. Ook mannen kunnen daarom meedoen. Samen vragen we aandacht voor gezondere harten. Samen gaan we in het rood op Dress Red Day.

Ook interessant voor jou

Linda

Linda: “Het was mijn hart en niet mijn maag"”

Vrouwen en hart- en vaatziekten