Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Op 29 september is het Dress Red Day. De Hartstichting roept die dag iedereen op iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Signalen dat er iets mis is met hart zijn bij vrouwen vaak minder duidelijk dan bij mannen. Ze worden daardoor sneller over het hoofd gezien of niet op tijd herkend. Hierdoor overlijden nog teveel vrouwen onverwacht. Dat moet veranderen.

Draag rood op Dress Red Day

In september staat het vrouwenhart centraal. Op 29 september is het Dress Red Day. Ook in 2017 kleurt heel Nederland weer rood op deze dag. Draag rood op Dress Red Day en vraag hiermee aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Alles mag en kan, als het maar rood is.

> Volg Dress Red Day op Facebook

Nancy

"Mijn arts dacht dat de klachten te maken hadden met reuma, maar het waren toch hartproblemen"

Lees mijn verhaal

Onderzoek naar vrouwenhart

De Hartstichting vraagt met Dress Red Day aandacht voor meer onderzoek naar het vrouwenhart. Dit is hard nodig.

Meer over onderzoek

Lees meer over vrouwen en hart- en vaatziekten

Margo

Margo: “Eigenlijk wil ik gewoon een etiketje, weten dat er echt iets mis is met die kleine vaatjes”

Vrouwen en hart- en vaatziekten

Onderzoek naar vrouwen en hart- en vaatziekten

Steun onderzoek naar het vrouwenhart

Er is meer onderzoek nodig om hartziekten bij vrouwen eerder te herkennen én te behandelen. Elke bijdrage, groot of klein, is waardevol.