Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Elk jaar op 29 september is het Dress Red Day. We roepen dan iedereen op om op die dag iets roods te dragen. Hiermee vragen we aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Draag iets roods op Dress Red Day

We willen heel Nederland rood zien kleuren op Dress Red Day! Heb je weinig roods in je kledingkast? Zoek dan rode accessoires, zoals een sjaal, tas of sneakers. Alles mag en kan, als het maar rood is.

In actie met je bedrijf

Verkoop jij rode kleding, bloemen of andere producten? Bedenk dan een speciale actie voor Dress Red Day. Of vraag iedereen rond Dress Red Day om in het rood naar het werk te komen. Laat op social media zien dat je bedrijf meedoet.

> Meer over samenwerken met de Hartstichting

Waarom Dress Red Day?

In 2010 was de eerste Dress Red Day. Vanaf toen vroegen we elk jaar aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Sinds 2010 is er al veel bereikt. Steeds meer mensen weten dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Bijvoorbeeld dat de signalen bij een hartinfarct bij vrouwen vaker minder duidelijk zijn dan bij mannen. Toch negeert 2 op de 5 vrouwen vage klachten bij een hartinfarct. Dit blijkt uit een recente peiling

Onderzoek blijft nodig. Onze wetenschappers zoeken manieren om het risico op hart- en vaatziekten bij vrouwen beter in te schatten. We willen dat artsen in de toekomst mannen én vrouwen op maat kunnen behandelen.

Tanja Jess:

"In het kader van Dress Red Day sprak ik internist Jeanine Roeters van Lennep over vrouwen en hartziekten."

Bekijk de video
    Dr. Aafke Snoeijen

Dr. Aafke Snoeijen: “Ga op tijd naar de huisarts met klachten”

Linda