Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Op 29 september is het Dress Red Day. We roepen iedereen op iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Draag iets roods op Dress Red Day

We willen heel Nederland rood zien kleuren op Dress Red Day! Heb je weinig roods in je kledingkast? Zoek dan rode accessoires, zoals een sjaal, tas of sneakers. Alles mag en kan, als het maar rood is.

Kleur social media rood

We maken het je gemakkelijk. Op Facebook wijzig je heel eenvoudig je profielfoto en voor Instagram is er een set met stickers voor Dress Red Day. Doe mee en vraag zo op social media aandacht voor Dress Red Day.

> Pas je profielfoto aan op Facebook

In actie met je bedrijf

Verkoop jij rode kleding, bloemen of andere producten? Bedenk dan een speciale actie voor Dress Red Day. Enkele voorbeelden van acties in 2018:

Of vraag iedereen rond Dress Red Day om in het rood naar het werk te komen. Laat op social media zien dat je bedrijf meedoet.

Waarom Dress Red Day?

In 2010 was de eerste Dress Red Day. Vanaf toen vroegen we elk jaar aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. In die 8 jaar is er al veel bereikt. Steeds meer mensen weten dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Bijvoorbeeld dat de signalen bij een hartinfarct bij vrouwen vaker minder duidelijk zijn dan bij mannen.

Onderzoek blijft nodig. Onze wetenschappers zoeken manieren om het risico op hart- en vaatziekten bij vrouwen beter in te schatten. We willen dat artsen in de toekomst mannen én vrouwen op maat kunnen behandelen.

Dr. Aafke Snoeijen

Dr. Aafke Snoeijen: “Als huisarts roep ik vrouwen op om op tijd hun klachten te bespreken”

Linda

Linda: “Jaren dacht de arts dat ik maagklachten had, maar het was mijn hart”

Vrouwen en hart- en vaatziekten

Vragen over het vrouwenhart?

Mail de Infolijn

Bel 0900 3000 300 (maandag t/m vrijdag van 9.00 - 13.00 uur)