Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Persoonlijke Gezondheidscheck

Gezond leven verlaagt je risico op hart- en vaatziekten. Met de Persoonlijke Gezondheidscheck krijg je een advies op maat. Doe de test en ga direct aan de slag. De Persoonlijke Gezondheidscheck duurt ongeveer 25 minuten. De test is wetenschappelijk onderbouwd. De test stelt vragen over voeding, beweging, roken, alcohol en stress.

Persoonlijk rapport

Een gezonde leefstijl verlaagt het risico op ziekten, zoals diabetes, hart- en vaatziekten, nierschade en COPD. Het persoonlijke gezondheidsrapport geeft met kleuren aan hoeveel risico je op deze ziekten loopt:

• groen is geen verhoogd risico
    • oranje is verhoogd risico
    • rood is ernstig verhoogd risico

Op basis van de uitkomst krijg je een persoonlijk advies om gezonder te leven.

> Doe de Persoonlijke Gezondheidscheck

Aan de slag met het advies

Je ontvangt een overzicht van organisaties waar je terecht kunt voor hulp en advies. Je krijgt tips om hier direct mee aan de slag te gaan. Deze tips zijn op maat. In de test kun je aangeven hoe je het liefst aan je gezondheid werkt. Namelijk:

• in je eentje of in een groep
    • met een app
    • met hulp van een professional

Extra modules

De Persoonlijke Gezondheidscheck is uit te breiden met extra metingen en modules. Hieraan zijn kosten verbonden. Deze modules worden vaak door werkgevers aangeboden. Werknemers kunnen dan ook hun bloeddruk, BMI, cholesterol en glucosegehalte laten meten. Ook zijn er checks beschikbaar voor onder andere de nierfunctie, mentaal welzijn en werkvermogen. Het NIPED instituut kan je meer informatie geven.

Samenwerkingspartners

De Persoonlijke Gezondheidscheck is ontwikkeld door het NIPED Instituut. De check is ontwikkeld in samenwerking met de Hartstichting en diverse andere beroeps- en gezondheidsorganisaties.

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Infolijn

Bel 0900 3000 300 (maandag t/m vrijdag van 9.00 - 13.00 uur)

Lees meer over gezond leven

Hartstichting en KNVB zetten in om kinderen meer te laten bewegen