Stel direct je vraag
Naar content trash arrow-down-light menu paper stack arrow-left mail-bordered instagram linkedin youtube minus arrow-right arrow-right-la heart-border share heart facebook twitter arrow-down stethoscope heartbeat link timer food smoke close briefcase plus question-mark mail sheet external scale search info whatsapp check aed 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 mannen niuews nieuwsbrief onderzoek overgewicht reanimeren recepten roken samenwerken phone sphere location play home

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

    Door op bewaar te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor de Gids. Als je de website verlaat, worden de gegevens verwijderd.

    Meer over privacy en voorwaarden.

    Mijn Gids?

    Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

    BMI berekenen

    Wil je weten of je een gezond gewicht hebt? Bereken snel je BMI. De BMI geeft aan of je gewicht gezond is in relatie tot je lengte. Met een gezond gewicht heb je minder kans op hart- en vaatziekten. 

    Bereken je BMI

    jaar
    cm
    kg

    Let op! De BMI-meter is minder geschikt voor leeftijden onder 2 en boven 70 jaar, en voor lengtes onder 158 en boven 190 cm.

    Jouw BMI

    • BMI
      26

    Je hebt ondergewicht. Dit kan een risico voor je gezondheid zijn. Neem contact op met je huisarts. Dit is met name belangrijk als je veel gewicht verliest in korte tijd, zonder dat je weet hoe dit komt. Gezond Leven

    Je hebt een gezond gewicht. Een gezond gewicht is belangrijk om hart- en vaatziekten te voorkomen.

    Je hebt overgewicht. Dat betekent een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Probeer iets af te vallen door gezond te eten en meer te bewegen.Veel vet rond je buik vormt een extra risico. Meet daarom ook je buikomvang. Gezond Leven

    Je hebt ernstig overgewicht (obesitas). Dat betekent een hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer je gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Vraag je huisarts om advies. Gezond Leven

    Je hebt ernstig overgewicht (extreme obesitas). Dat betekent een zeer hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer je gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Vraag je huisarts om advies. Gezond Leven

    • Ondergewicht
      onder 18,5
    • Gezond gewicht
      18,5 - 25
    • Overgewicht
      25 - 30
    • Obesitas
      30 - 35
    • Extreme obesitas
      boven 35

    We gaan het persoonlijk advies opstellen op basis van jouw laatst berekende BMI: 26.

    Je ontvangt 3 keer een e-mail met tips die passen bij je BMI. Jouw BMI-waarde kan iets zeggen over jouw gezondheid. We gebruiken jouw BMI-waarde en je e-mailadres uitsluitend voor het versturen van e-mails over dit onderwerp. Meer informatie? Lees onze privacyverklaring



    Hoe gezond is jouw hart? Check het

    Voor wie is de BMI geschikt?

    De BMI geeft een goede indruk of je een gezond gewicht hebt voor mensen van 2 tot 70 jaar. De BMI is vooral geschikt voor mensen met een normale bouw.

    Het is een minder goede maat voor mensen die:

    • erg klein zijn of juist heel lang
    • een grote spiermassa hebben 
    • zwanger zijn

    Bij welke BMI-waarde is mijn gewicht gezond?

    Vaak weet je zelf wel bij welk gewicht jij je fit en gezond voelt. De BMI is een goede maat om dit te bevestigen.

    Bij een BMI:

    • lager dan 18,5: Ondergewicht
    • 18,5-24,9: Gezond gewicht
    • 25-29,9: Overgewicht
    • groter dan 30: Ernstig overgewicht (obesitas)

    Is je BMI tussen de 25 en 30? Meet dan ook je middelomtrek voor inzicht in de hoeveelheid vet in je buikholte. 

    > Meet je buikomvang

    Gratis gezonde recepten en beweegtips maandelijks in je mailbox.

    Ja, graag!