Stel direct je vraag
Naar content trash arrow-down-light menu paper stack arrow-left mail-bordered instagram linkedin youtube minus arrow-right arrow-right-la heart-border share heart facebook twitter arrow-down stethoscope heartbeat link timer food smoke close briefcase plus question-mark mail sheet external scale search info whatsapp check aed 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 mannen niuews nieuwsbrief onderzoek overgewicht reanimeren recepten roken samenwerken phone sphere location play home

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

    Door op bewaar te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor de Gids. Als je de website verlaat, worden de gegevens verwijderd.

    Meer over privacy en voorwaarden.

    Mijn Gids?

    Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

    BMI berekenen

    Wil je weten of je een gezond gewicht hebt? Bereken eenvoudig je BMI en ontvang daarna per e-mail advies.

    Bereken je BMI

    jaar
    cm
    kg

    Let op! De BMI-meter is minder geschikt voor leeftijden onder 2 en boven 70 jaar, en voor lengtes onder 158 en boven 190 cm.

    Jouw BMI

    • BMI
      26

    Je hebt ondergewicht. Dit kan een risico voor je gezondheid zijn. Neem contact op met je huisarts. Dit is met name belangrijk als je veel gewicht verliest in korte tijd, zonder dat je weet hoe dit komt. Gezond Leven

    Je hebt een gezond gewicht. Een gezond gewicht is belangrijk om hart- en vaatziekten te voorkomen.

    Je hebt overgewicht. Dat betekent een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Check ook je buikomvang. Veel vet rond je buik vormt een extra risico. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Gezond Leven

    Je hebt ernstig overgewicht (obesitas). Dat betekent een hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer je gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Vraag je huisarts om advies. Gezond Leven

    Je hebt ernstig overgewicht (extreme obesitas). Dat betekent een zeer hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer je gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Vraag je huisarts om advies. Gezond Leven

    • Ondergewicht
      onder 18,5
    • Gezond gewicht
      18,5 - 25
    • Overgewicht
      25 - 30
    • Obesitas
      30 - 35
    • Extreme obesitas
      boven 35

    We gaan het persoonlijk advies opstellen op basis van jouw laatst berekende BMI: 26.

    Je ontvangt 3 keer een e-mail met tips die passen bij je BMI. We gebruiken je ingevoerde waarden en e-mailadres uitsluitend voor deze e-mails. Meer informatie? Lees onze privacyverklaring


    Wat is de BMI?

    BMI staat voor Body Mass Index. De BMI vertelt je of je gewicht gezond is in relatie tot je lengte. Met een gezond gewicht heb je minder kans op hart- en vaatziekten, een hoge bloeddruk, hoog cholesterol en diabetes. Voor een goed advies over je gewicht is ook de middelomtrek van belang. Die zegt iets over de hoeveelheid vet in je buikholte. 

    > Meer over de middelomtrek

     

    Voor wie is de BMI een goede maat?

    De BMI geeft een goede indruk of je een gezond gewicht hebt voor mensen tussen de 2 en 70 jaar met een normale lichaamsbouw.

    Voor wie is de BMI minder geschikt?

    De BMI is een minder geschikte maat voor mensen die:

    • kleiner zijn dan 1,58 m (als volwassene)
    • langer zijn dan 1,90 m (als volwassene)
    • een grote spiermassa hebben
    • zwanger zijn

     

    Denk mee over big data in onderzoek

    Data over gezondheid, zoals je BMI, zijn belangrijk voor jezelf, maar ook voor onderzoekers. Denk jij mee over big data in onderzoek op 8 oktober in Utrecht?

    > Meer info en aanmelden 

    Vragen over BMI?

    Meer lezen

    Afvallen door een goed eet- en beweegplan

    Afvallen door een goed eet- en beweegplan

    Meten middelomtrek

    Meten middelomtrek

    Nieuwsbrief Gezond Online

    Wil je op de hoogte blijven van lekkere recepten en tips ontvangen voor een gezonde leefstijl? Schrijf je dan in voor de maandelijkse nieuwsbrief Gezond Online.

    Schrijf je in