Heeft u altijd al iets willen doen voor een goed doel? Wij hebben het hele jaar door vrijwilligers nodig!

Iets doen voor goed doel

Veel mensen geven aan dat ze graag 'iets willen doen voor een goed doel'. En daar zijn wij heel blij mee! Wij hebben verschillende soorten leuk vrijwilligerswerk. Er past altijd wel iets bij u. Bekijk ons vrijwilligerswerk en meld u aan!

Vrijwilliger en/of collectant worden

Elk jaar houdt de Hartstichting een collecteweek in april, de Hartweek. Hiervoor zijn veel vrijwilligers nodig. We hebben mensen die alles regelen, materialen bestellen en collectebussen rondbrengen. En we hebben natuurlijk heel veel collectanten nodig. Maar ook rondom te collecte hebben we veel te doen.

Collectant

Als collectant haalt u geld op voor onderzoek dat gefinancierd wordt door de Hartstichting. Het kost u maar 2 uur van uw tijd en u helpt de Hartstichting er enorm mee. De collecteweek is van 2 tot en met 8 april. Word collectant

Collecte-organisator

Heeft u meer tijd en wilt u rondom de collecteweek actief zijn? Word collecte-organisator! Een collecte-organisator organiseert de collecte in een wijk of woonplaats. U deelt de looproutes voor de collectanten in, stuurt collectanten en/of wijkhoofden aan, bestelt materialen en zorgt voor de financiële en administratieve gegevens. Dit kost u zo’n 6 tot 15 uur per jaar, rondom de collecteweek. Meld u aan als collecte-organisator

Regiovrijwilliger Events & Fondsenwerving

De regiovrijwilliger bedenkt fondsenwervende acties, organiseert en begeleidt ze. Ook geeft de regiovrijwilliger bijvoorbeeld presentaties op scholen. Hier bent u gemiddeld 10 uur per maand mee bezig.

Regiovrijwilliger Nalatenschappen

De regiovrijwilliger informeert mensen over de mogelijkheden van nalatenschappen. Daarbij legt een regioleider bijvoorbeeld uit wat er nodig is om de Hartstichting op te nemen in het testament. Gemiddeld kost dat 2 tot 4 uur in de week.

Regioleider Collecte

De regioleider heeft een spilfunctie tussen de regio en de collecte coördinator. Daarbij stuurt en coacht u de vrijwilligers in de regio en zorgt u voor een optimale bezetting gedurende de collecteweek. Heeft u jaarlijks 1 tot 2 dagdelen per week beschikbaar in de periode van oktober tot mei?

Vrijwilliger voor patiëntenvereniging De Hart&Vaatgroep

De Hartstichting werkt nauw samen met de patiëntenvereniging De Hart&Vaatgroep. De Hart&Vaatgroep zoekt vrijwilligers voor verschillende werkzaamheden. Zo is hulp nodig bij het verspreiden van informatiemateriaal, onderhouden van contacten met ziekenhuizen en beweegorganisaties, organiseren van kookworkshops of begeleiden van vakantieweken. Inschrijven als vrijwilliger voor De Hart&Vaatgroep

Lid Commissie Maatschappelijke Kwaliteit (CMK)

De Commissie Maatschappelijke Kwaliteit (CMK) beoordeelt de maatschappelijke kwaliteit van onderzoeksaanvragen. Op dit moment zijn wij op zoek naar nieuwe leden die vanuit hun eigen ervaring verbetermogelijkheden zien voor de patiëntenzorg.

Wij zijn specifiek op zoek naar:

Contact

Zit er niets voor u bij? Of heeft u vragen? Neem dan contact op met het Servicepunt Vrijwilligers:

Er is altijd wel leuk vrijwilligerswerk bij u in de buurt dat bij u past!

Bestaande vrijwilligers

Bent u al vrijwilliger? Kijk dan op ons CollecteWeb