Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Waardevol geheim in een druppeltje bloed

Dit druppeltje bloed bevat een waardevol geheim

Een hartinfarct ontstaat vaak uit het niets. Zo lijkt het tenminste. In werkelijkheid gaat er een lang, sluipend proces aan vooraf. Dit heet slagaderverkalking. Na een hartinfarct is het hart blijvend beschadigd. Zover mag het niet komen: het hart moet sterk zijn en blijven.

We zoeken naar signaalstofjes in het bloed die alles vertellen over de conditie van je bloedvaten. Als we die vinden, kunnen we hartinfarcten voorkomen.

Geef voor onderzoek naar signaalstofjes

Onderzoek naar signaalstofjes in het bloed is heel waardevol. Hiermee zijn in de toekomst hartinfarcten te voorkomen.

Stel je vraag aan de Infolijn