Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Waardevol geheim in een druppeltje bloed

Dit druppeltje bloed bevat een waardevol geheim

Een hartinfarct ontstaat vaak uit het niets. Zo lijkt het tenminste. In werkelijkheid gaat er een lang, sluipend proces aan vooraf. Dit heet slagaderverkalking. Na een hartinfarct is het hart blijvend beschadigd. Zover mag het niet komen: het hart moet sterk zijn en blijven.

We zoeken naar signaalstofjes in het bloed die alles vertellen over de conditie van je bloedvaten. Als we die vinden, kunnen we hartinfarcten voorkomen.

Geef voor onderzoek

Onderzoek naar signaalstofjes in het bloed is heel waardevol. Hiermee zijn in de toekomst hartinfarcten te voorkomen.